رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این دیدار  از جانفشانی‌ این شهید در خدمت به بیماران یاد کرد و گفت: شهید شمس الدینی الگویی از صبر و فداکاری بود .

دکتر محمدرضا میرجلیلی با طلب صبر برای خانواده آن شهید بزرگوار افزود: جهاد این ایثارگر در جبهه جنگ بی‌امان با کرونا در حافظه ملت قهرمان ایران به یادگار می‌ماند.

در این دیدار با ارائه لوح سپاس و تندیس  از خانواده این شهید قدردانی شد.

شهید شمس الدینی از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان و در نقاهتگاه این تشکل مشغول به فعالیت بود و ۱۱ فروردین ماه ۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید.

تلاش متمادی و دلسوزانه این شهید در  بیمارستان‌ صحرایی یزد در خدمت به مردم محروم، مشارکت در کمک به سیل زدگان و همکاری در اعزام پزشکان به مناطق محروم بخشی از خدماتش بود.

پیکر این شهید ۱۴ فروردین ماه امسال با رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در گلزار شهدای خلدبرین شهر یزد به خاک سپرده شد.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد، نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنجهزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( دوم اردیبهشت )و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۹۷  بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۳۵۷  نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد ، امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و دقت در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در ۱۲۶ آزمایشگاه در کشور انجام شد و روند نزولی تدریجی در روزهای اخیر ادامه دارد و امیدواریم در روزهای آتی خبرهای بهتری را به مردم بدهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.