حجت‌الاسلام محمد کارگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید محتوا و امور مشاوره به خانواده‌ها در امور دینی جزو برنامه‌های مهمی است که خواهران طلبه با بهره‌گیری از دانش روز بر حسب نیاز به انجام وظیفه مشغول هستند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا به اقدام‌های این مدیریت در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ۳۸۱ نفر از طلاب، فعالانه در تولید ماسک، دستکش ،امور فرهنگی و سایر اقلام مورد نیاز حضور دارند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۸ نفر از خواهران طلبه در شهر یزد در کار غسل امواتی که به دلیل کرونا جان خود را از دست دادندیی فعالیت دارند و با افتخار هم این موضوع مهم را طبق شرع مقدس انجام می‌دهند.

به گفته کارگر برگزاری ۳۱۱ کلاس درس حوزوی با بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای پیشگیری از کرونا تاکنون در سطح استان تشکیل شد و این روند مهم همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی خواهران طلبه در ۱۰ شهرستان‌ استان ادامه دارد که خانواده‌ها می‌توانند از این امور بیش از گذشته استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تاکید کرد: خواهران طلبه با همکاری مجموعه سایر بخش‌ها  تا رفع مهار کامل کرونا و  تحقق آرامش کامل جامعه  در کنار کادر درمانی، مردم  و نیازمندان است.

به گفته کارگر سه هزار طلبه در ۲۲ حوزه علمیه خواهران استان فعالیت دارند.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنج هزار و ۳۱ تن  رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر شنبه ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی  بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۵۱۳ تن تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شد ،افزود: با وجود همه تحریم ها و دشمنی های ظالمانه به همت مردم روند مبارزه با کرونا در کشور ادامه دارد. از مردم می خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا به مددالهی کرونا را شکست دهیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر کووید - ۱۹ ادامه دارد و بخش عمده این توفیق مرهون جدیت و همکاری مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.