سپنتا نیکنام در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز پردازش زباله خشک اظهار داشت: بحث مدیریت پسماند به عهده شهرداری است بنابراین برخورد با مراکز غیرمجاز باعث برگشت هزینه‌ها به شهر خواهد بود و مراکزی که سهم شهرداری را غیرقانونی برداشت می‌کنند باید مورد برخورد نهادهای نظارتی قرار گیرند.

وی عنوان کرد: هماهنگی برای نظارت بر مراکز مجوز دار هم امری ضروری است و تقاضا داریم در این زمینه هماهنگی بیشتری را بین دستگاه‌ها شاهد باشیم.

نیکنام، سلامت شهروندان را مهمترین موضوع برشمرد و ادامه داد: اگر مراکزی روند سلامت مردم را به خطر می‌اندازند باید متوقف شود و این تعدد مراکز غیرمجاز پردازش زباله خشک مخاطرات محیط زیستی به دنبال دارد و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و بر همین اصل شهرداری و پیمانکاران باید طبق پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس مجوزها نسبت به جمع آوری اقدام کنند.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد عنوان کرد: در این جلسات مقرر شده گشت مشترکی متشکل از نمایندگان مطلع اتحادیه‌های مربوطه، اماکن نیروی انتظامی و سازمان پسماند شهرداری تشکیل و نسبت به تعطیلی مراکز مجاز و پلمب مراکز غیرمجاز تفکیک ضایعات و پسماند اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1410930
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.