جحت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در جمع اعضای قرارگاه همدلی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در کمک رسانی به نیازمندان اشاره کرد و افزود: شناسایی محرومان ، جلوگیری از موازی‌کاری و جذب کمک‌ های خیران با فعالیت همگان باید مدنظر قرار گیرد .

وی ادامه داد: این قرارگاه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و جمع آوری و توزیع کمک‌ها بین اقشار آسیب‌پذیر ناشی از شیوع کرونا را بر عهده دارد و با محوریت مساجد و با همکاری نیروهای بسیجی و مردمی با یک برنامه مستمر اقدام می کند.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: در مورد کمک مومنانه به نیازمندان به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) ، طرح یادشده  در ماه مبارک رمضان اجرا می شود و نحوه  توزیع کمک ها از اصول اساسی است و همه‌ باید با هدف رسیدن به نتیجه‌ مطلوب این اصل را رعایت کنند.

محی الدینی با بیان اینکه توزیع کمک‌ها به عهده معتمدان محلی است یادآور شد: عده‌ای از افراد جامعه تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و تعدادی  به دلیل شیوع کرونا به لحاظ مالی، زندگی آنها دچار مشکل شد، بنابراین این خانواده ها مشمول طرح مواسات می‌شوند

این قرارگاه با حضور جمعی از مسوولان شهری و روستایی، معتمدان محلی و سازمان‌های مردم نهاد ، مسوولان هیات های مذهبی و موسسات نیکوکاری در شهرستان مهریز تشکیل شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهریزد قرار دارد.

ابتلای بیش از ۷۶ هزار نفربه کرونا در کشور 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۷ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی  گفت: تاکنون ۴۹ هزار و ۹۳۳ تن  از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۶۴۳ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شد و مردم هم هشدارها و توصیه‌ها را همچنان جدی بگیرند و از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.