حجت‌الاسلام مهدی قره چاهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزد: هزینه تهیه بسته‌های معیشتی با همکاری خیران تامین شدو همکاری در توزیع آن از سوی روحانیان صورت گرفت .

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان در آینده  نزدیک ۱۰۰ بسته معیشتی دیگر تهیه و نسبت به توزیع  آن در ۱۰ شهرستان‌ اقدام می‌شود.

به گفته رییس بسیج طلاب و روحانیون یزد، تاکنون ۴۰ هزار عدد ماده ضدعفونی ، ماسک و دستکش توسط روحانیان تولید و بین کادر درمانی بیمارستان‌های استان توزیع شد که این کار همچنان ادامه دارد.

وی  اظهارکرد: ۱۰۰ طلبه خواهر در تهیه و تولید ماسک و دستکش همکاری دارند و کارجمع آوری کمک‌ها برای ارائه خدمت بهتر صورت می‌گیرد.

بسیج طلاب و روحانیون یزد یک هزار عضو دارد و  شمار طلاب مدارس علوم دینی استان حدود پنج هزار نفر است که در ۴۰ مدرسه علوم دینی تحصیل می کنند.

جمع آوری کمک های مردمی و تهیه لوازم بهداشتی، ضدعفونی و معیشتی از سوی گروه های مختلف و تشکل ها  همچنان ادامه دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد .

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به چهار هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی  هزار و ۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد  و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار  جان خود را از دست دادند.

به گفته وی تاکنون ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۸۷۷  نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اظهار اینکه تاکنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد، گفت: روند نزولی ابتلا به ویروس همچنان ادامه دارد و امیدواریم با رعایت موارد بهداشت عمومی و فردی این روند ادامه داشته باشد و مردم از تردد غیرضروری و سفرها خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.