بهروز شهابی‌زاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن قدردانی از فعالیت‌ عوامل امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در پیدا کردن اجساد ۲ عضو یک خانواده که عصر دیروز گرفتار سیل شند، افزود: پیکر دومین کودک مفقود شده این خانواده در سیلاب پس از ساعت‌ها تلاش امروز پیدا شد.

وی اضافه کرد: با وجود هشدارهای جدی و با توجه به بی‌توجهی تعدادی از شهروندان ناچار به اعمال قوانین سخت‌تری در خصوص تردد در مسیرهای ییلاقی و مناطق کوهستانی هستیم.

فرماندار اردکان از استقرار تمام‌وقت نیروهای انتظامی و عوامل راهداری در جاده‌های شهرستان خبر داد و گفت: خودروهای عبوری با اعمال قانون و جریمه، بازگردانده می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی، امکان بارش‌های شدید در روزها و ساعت‌های آینده وجود دارد که احتمال سیلابی‌شدن مسیرها را بیشتر می کند.

 همچنین معاون همانگی امور عمرانی فرمانداری اردکان در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه با وجود هشدارهای قبلی، بی‌توجهی موجب گرفتاری خانواده یادشده شد اظهار داشت: سطح آمادگی ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌ها به دلیل دریافت هشدارها از روزهای قبل بسیار خوب است.

حسین اسماعیلی با اشاره به اینکه در برخی مناطق روستایی در همه بخش‌ها امکان بارندگی‌ وجود دارد گفت: نیروهای شهرداری‌ در روزهای آتی در آماده‌باش کامل باشند.

وی ادامه داد: مسیر فعلی محل حادثه بسته شد؛ اجازه ورود به خودروهای شخصی داده نمی‌شود ، شدت بارش، فردا در مسیر یادشده کاهش می‌یابد.

این مسوول افزود: موج بارندگی تا دوشنبه ادامه دارد و البته موج جدیدی از سه‌شنبه وارد می‌شود که بارش‌ها را بیشتر می‌کند.

اسماعیلی گفت: وقوع سیل مجدد در منطقه پیش‌بینی می‌شود که تفحص را بسیار سخت می‌کند ، تیم نجات در سیلاب همچنان در منطقه حاضر هستند.

بخشدار خرانق اردکان نیز بیان اینکه از نخستین ساعت حادثه سیل عصر گذشته و واژگونی خودرو ، عوامل امدادی، امدادجاده ای، انتظامی و بحران برای جلوگیری از افزایش حوادث تلاش کردند و یک ساعت  قبل به دلیل وقوع سیل برای هماهنگی در محل حادثه حضور داشتند.

جاوید عیدانی افزود: با تلاش نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، بسیج ،همکاری افراد محلی و مردم، پیکربی جان یکی از کودکان پیدا شد و پیکر دومین فرد امروز پیدا شد.
وی افزود: همچنین یکی از کارگران معدن لوک چاله، با تلاش عوامل معدن و جستجوی شبانه و پس از آزادسازی اتومبیل وی به مقصد رسید.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.