به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار فرمانده انتظامی یزد با وی ضمن اشاره به اقدام‌های پلیس در مقابله با کووید( کرونا) افزود: رویکردهای راهبردی نیروی انتظامی در مقابله با گسترش و قطع زنجیره این ویروس کاری پسندیده است .

امام جمعه شهر میبد با تشریح وضعیت کشور در ایام شیوع کرونا و مقایسه آن با سایر کشورها اظهار کرد: رویکرد مردمی از افتخارهای کشور است که در سایر کشورها کمتر دیده می‌شود و وحشت مردم سایر کشورها از شیوع بیماری موجب کاهش مشارکت اجتماعی شد اما در ایران در این شرایط سخت، نهادهای مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی با فعالیت بیشتر در مبارزه با آن و همه‌گیر شدن بیماری خدمات موثری را ارائه کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نگاه جامعه محوری پلیس را نقطه قوتی برای جامعه دانست و تصریح کرد: به حمدالله در ایران شاهد حضور و مشارکت نیروهای مردمی و کمک به پلیس و دستگاه‌های خدماتی در اجرای طرح‌های مختلف هستیم.

اعرافی به نقش پژوهش در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها بر پایه علمی تاکید کرد و گفت: این شرایط فرصت‌هایی را نیز در اختیار قرار داده که لازم است به خوبی از آن استفاده شود.

همچنین فرمانده انتظامی یزد با ارائه گزارشی از اقدام پلیس در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: به رغم اینکه پلیس در اجرای ماموریت‌ها در مواجه بیشتری با این ویروس قرار دارد اما ماموران با روحیه جهادی و از خودگذشتگی به انجام وظایف پرداخته و در این ایام شاهد کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

سرتیپ محمدرضا میرحیدری با اشاره به اقدام های  مختلف ماموران انتظامی در شرایط حساس افزود: پلیس در این ایام سخت در مبارزه با کرونا اقدام‌های موثری را در حوزه گندزدایی، قرنطینه و کنترل ورودی و خروجی شهرها انجام داد.

وی همچنین به همکاری سایر دستگاه‌ها با ماموران انتظامی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تلاش و همدلی بسیار خوب مردم و دانشگاه علوم پزشکی یزد در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۲۰۸ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه‌ای شد که به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.