شهرستان مهریز ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۵ درصد در شهر و بقیه در روستاهای بخش مرکزی در دهستان‌های ارنان، میانکوه، بهادران، خورمیزات و تنگچنار سکونت دارند. 

رضا زارع زاده مهریزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با همکاری خوب مردم ، اجرای طرح غربالگری توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در شهر و روستاها به صورت تلفنی اجرا شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد پیشگری از کرونا ، کار تب‌سنجی و بیماریابی در ورودی این شهرستان در بلوار امام خمینی (ره) توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروهای بسیج مقاومت سپاه ادامه دارد.

فرماندار مهریز اظهار کرد: جلسه شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور اعضا بر حسب نیاز برای برنامه‌ریزی و اقدام مناسب در بخش‌های مختلف به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: همکاری مردم تاکنون در اجرای تمام برنامه‌های پیشگری و مقابله با کرونا به خصوص طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی خوب بوده و باید برای برون رفت از مشکل ادامه یابد.

وی گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شهر و روستاها و بیمارستان فاطمه الزهرا (س ) با کادر مجرب و امکانات کافی آماده پاسخگویی و رسیدگی به نیاز مردم در حوزه درمان است .

مرکز شهرستان  مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.  

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد. 

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس  مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاه های علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش های ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) ۲ هزار و ۴۸۳  بیمار جدید شناسایی شدند که تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شدند و چهار هزار و ۵۷  نفر هم در وضعیت شدید بیماری قرار دارند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.