دکتر ابراهیم سلمانی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود:  این رادیو بیمارستانی با همکاری تعدادی  از هنرمندان ، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید صدوقی راه‌اندازی شد که نقش مهمی در ایجاد فضای مناسب برای کادر درمانی و بیماران دارد.

وی  برنامه های رادیو را گفت و گو با کادر درمانی ، پرستاران، پزشکان ، هنرمندان و کارشناسان در فضای شاد و متنوع بر حسب ضرورت فعالیت دارند، ذکر کرد.

سلمانی با قدردانی از افرادی که در کنار مجموعه پزشکی استان برای ایجاد فضای مناسب برای بیماران اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای می‌کنند، قدردانی کرد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس  مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزیکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاه های علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش های ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین)۲ هزار و ۴۸۳  بیمار جدید شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.

وی  گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شدند و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار جان خود را از دست دادند و چهار هزار و ۵۷  نفر هم در وضعیت شدید قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.