سرهنگ منصور زارع عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌های شهدا با کار جمعی، نقش مهمی در گسترش فرهنگ ایثار در جامعه و بین جوانان دارد که به دلیل اهمیت و نقش برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سال‌جاری با همکاری  مجموعه‌های فرهنگی نسبت به انجام آن با جدیت و بهتر از قبل اقدام می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: برگزاری ۱۵۰ برنامه مناسبتی در بخش فرهنگی تبلیغی به خصوص در سالروز آزادسازی خرمشهر ، هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات‌های مختلف نظامی نیز در سال ۹۸ برگزار شد.

زارع گفت: ساخت و تولید اپلیکیشن، کتاب صوتی، پادکست،  فیلم کوتاه،  موشن گرافی و اینفوگرافی با موضوع دفاع مقدس برای انتشار در فضای مجازی نیز صورت گرفت.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، از دیگر اقدام‌ها، تهیه آلبوم موسیقی هشت فصل زخم، تولید نماهنگ سردار دل ها با موضوع شهید سلیمانی و تولید نماهنگ است.

زارع راه‌اندازی و رونمایی تارنمای فرماندهان شهید شاخص در سالروز آزادسازی خرمشهر و برگزاری نشست‌های خبری و تخصصی با اصحاب رسانه  از دیگر فعالیت ها ذکرکرد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد.

دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

هم اکنون ۳۷۶ گلزار شهدا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد ، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد ،خاتم ، تفت و ابرکوه قرار دارد.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب‌ اسلامی کرد .

این استان ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.