به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی شهید صدوقی، دکتر محمود نوری شادکام افزود: فعالیت مطب سایر متخصصان و تمام موسسه های توانبخشی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با اشاره به تعطیلی تمامی مطب‌های دندانپزشکی ادامه داد: اعمال مرتبط با زیبایی و لاغری ، اسپیرومتری، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، برونکوسکوپی غیراورژانسی ممنوع است.

این مسوول تصریح کرد: انجام سونوگرافی، سی تی اسکن، ام. آر. ای و اکوکاردیوگرافی غیراورژانسی ممنوع است.

نوری شادکام خاطر نشان کرد: انجام تمام اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی تا اطلاع ثانوی کماکان ممنوع است و فقط مجاز به انجام اعمال جراحی اورژانسی هستند.

وی بیان کرد: پذیرش تمام بیماران در بیمارستان‌ها با رعایت اصول علمی مراقبت و پیشگیری از کرونا صورت می گیرد و زمان شروع به کار بقیه مطب‌ها و  موسسات پس از پایان طرح فاصله گذاری مجددا اعلام می شود.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.