سرهنگ مجید صادقی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ماسک ۱۵۰ هزار عدد آن در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و بقیه بین مردم توزیع شد.

به گفته وی همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین مردم به خصوص در مناطق محروم و دوردست یزد و شهرستان‌های اردکان، اشکذر، ابرکوه، بافق ، بهاباد، خاتم ، مهریز ، تفت و میبد توزیع شد.

مسول بسیج سازندگی یزد اظهار کرد: جذب یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک‌های خیری برای تهیه مواد ضدعفونی، اقلام بهداشتی و معیشتی توسط گروه‌های جهادی  نیز صورت گرفت .

صادقی گفت: ضدعفونی مکان‌های عمومی، رفع آلودگی از معابر، توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان و کمک به کنترل ورودی و خروجی شهرها و روستاها در اجرای طرح غربالگری جزو خدمات دیگر بسیج سازندگی است.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد، ۳۲۰ هزار نفر در اقشار مختلف بسیج سازماندهی شدند.

همچنین جانشین سپاه الغدیر یزد ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۸ به ایرنا گفته بود: نیروهای مقاومت بسیج استان تولید روزانه پنج هزار عدد ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و مردم را آغاز کردند.

سرهنگ حسین زارع کمالی  افزود: این ماسک‌ها توسط کارگاه‌های خانگی زیرپوشش به همت بانوان و با همکاری پایگاه‌های مقاومت تولید می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بین مراکز بهداشتی و درمانی ، مردم مناطق حاشیه و کم برخوردار سطح شهر در توزیع ماسک در اولویت هستند و روزهای آینده بر حسب نیاز  نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های دیگر تولیدی و توزیعی تجهیزات بهداشتی اقدام می‌شود.

تاکنون  ۷۷۶ نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شدند و ۷۶ نفر هم  فوت کردند.

کرونا  نخستین‌بار در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از۱۶۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ۹۸ در قم شناسایی و سپس رسانه ای شد. 

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و با  راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با آب صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.