به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره‌کل راهداری، حمل و نقل جاده ای، علی علیخانی افزود : به دنبال شیوع بیماری کرونا در روزهای منتهی به سال جدید، ورود ناوگان حمل و نقل عمومی به استان  ۸۵ تا ۹۴ درصد و ورود سایر وسایل نقلیه از قبیل ناوگان حمل بار و خودروهای سواری شخصی ۶۶ درصد کاهش دارد.

وی همچنین از کاهش ۶۸ درصد خروج خودروها از استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اختلاف ۲ درصد داده‌های ورودی و خروجی خودروها در این مدت، احتمالا ناشی از ورود ناوگان حمل بار جاده‌ای به استان و انتظار آنها برای بارگیری است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای یزد ، کاهش محسوس آمار خودروهای ورودی و خروجی را نتیجه توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی ستاد مربوطه دانست و تصریح کرد: البته تیم‌های غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی استان مستقر هستند.

وی یادآور شد: بنابر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت مشاهده افراد مشکوک ، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

علیخانی اظهارکرد: با توجه به خطر سرایت بیماری کرونا از طریق تماس‌های رو در رو از مردم 

 درخواست می‌شود از سفرهای نوروزی و به ویژه سفر به یزد، تا ریشه کن شدن این بیماری خود داری کنند، و در صورت ضرورت سفر به استان، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد امروز به ایرنا گفته بود: هم اکنون ۲۵ پایگاه غربالگری و تب‌سنجی این نهاد با استقرار در مبادی ورودی شهرهای استان ، پایانه مسافربری و ایستگاه راه‌آهن در مورد ویروس کرونا به شهروندان خدمات و اطلاع رسانی می‌کند.

محسن حرازی‌زاده  افزود: تب یکی از علایم کروناست که غربالگری و تب‌سنجی که توسط ستاد پیشگیری و مقابله با این ویروس به هلال احمر واگذار شد  که  نقش مهمی در کنترل و مبارزه با آن دارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های غریالگری و تب سنجی با همکاری فرمانداری‌ها ، بسیج و سایر دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری کرونا تا زمان ضرورت به فعالیت خود و انجام وظایف دایر است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۹۸ به ایرنا گفته بود: تیم‌های مراقبت و غربالگری برای بررسی احتمالی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹، در ورودی استان به خصوص در عقدا اردکان، فراغه ابرکوه ، مسجد ابوالفضل مهریز و جاده طبس به شهر اشکذر مستقر و در طول شبانه روز فعال است.

احمد ترحمی افزد: این تیم‌ها با امکانات کامل و دقیق، کار نظارت و غربالگری  را انجام می‌دهند و پیشگیری از شیوع ویروس با همکاری مردم از وظایف تیم‌هایی است که در مکان‌های مختلف مستقر هستند.

پیش از این روزانه 400 هزار دستگاه نقلیه سبک و سنگین از جاده های یزد  از جنوب به شمال ،شرق به غرب و مرکز کشور  و بالعکس تردد می کرد. 

هم اکنون ۱۷ راهدارخانه‌ها و اداره شهرستانی همراه با ۲۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و ۳۵۰ نیرو در مجموعه استان یزد مشغول به فعالیت هستند.​

از مجموع راه‌های استان یزد، ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی زیرپوشش اداره کل راهداری ، حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع افراد بستری نمونه هزار و ٢٦٤  نفر تهیه و برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آزمایش  ٥٨٩ نفر به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.

تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که حدود ۶۰ درصد در مرکز این استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.