بخشنامه از سوی رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال شد و به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، عزیز صابریان افزود: امکان ثبت و ارسال غیرحضوری لوایح حقوقی وکلا و نمایندگان حقوقی به شعبهها و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه خدمات الکترونیک (عدل ایران)، قسمت خدمات ویژه وکلا فراهم شد.

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن این عملیات در کنار امکان ثبت و ارسال غیرحضوری شکوائیه و دادخواست که در سال‌های گذشته انجام می شد ، تا میزان زیادی از مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و محاکم کاسته می‌شود.

این مسوول افزود: امکان ثبت، پرداخت هزینه‌های قانونی و ارسال مستقیم دادخواست، شکوائیه و لوایح نیز امکان پذیر است.

صابریان تصریح کرد: «خدمت خودکاربری کامل وکلا و نمایندگان حقوقی سازمان‌ها و ادارات» اجرایی شده و می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز و از هر مکان نسبت به ثبت و ارسال مستقیم دادخواست اقدام کنند.

۱۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در یزد و ۹ شهرستان‌ دیگر  استان به مردم خدمات مورد نیاز ارائه می‌دهد.

مردم در خصوص مسائل مختلف قضایی بدون نیاز حضوری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مطالبات قانونی خود را تا نتیجه پیگیری می‌کنند.

هم اکنون دادخواست های حقوقی دادگستری و شوراهای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌شود و نیازی به حضور در مراجع قضایی نیست.

با راه اندازی ۱۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی توسط بخش‌خصوصی در استان زمینه اشتغال ۷۰ نفر فراهم شده و از سوی دادگستری بر نحوه فعالیت‌ها نظارت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.