سرهنگ محسن نصیری روز سه‌شنبه در گفت و گوبا ایرنا افزود: این نیروها در طول شبانه‌روز و بر حسب ضرورت در تولید ماسک و  ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بسیجیان در  یک برنامه مدون از پیش طراحی شده و تیم‌های مردمی در آموزش های مردم، اطلاع رسانی، تب‌سنجی و فعالیت‌های پشتیبانی حضور دارند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج مهریز ، تولید ماسک و لباس‌های مناسب بهداشتی و درمانی در کارگاه‌های مختلف شهری و روستایی را از دیگر اقدام ها برشمرد .

نصیری یادآور شد: برای پیشگیری از گسترش کرونا به عزم جدی و همکاری همگانی مردم و مسوولان به خصوص مشارکت گروه‌های جهادی مردمی نیاز است .

مهریز ۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد و  مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

همچنین به گفته سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد، تعداد مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان به ۳۹۰ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون هزار و ٥١٤ نفر با علایم مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٨٥٠ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی  گفت: از شهروندان انتظار می رود  از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به این بیماری در خانه بمانند.

سلمانی یادآور شد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، موثر است.

تاکنون ۳۷ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.