دکتر محمدهادی فرحزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ابتدا بخش‌های داخلی و جراحی با ظرفیت ۵۰ نفر به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافت که با تکمیل شدن آنها بخش زنان و اطفال نیز برای بستری بیماران در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد : بخش زنان تقریبا کامل شد، بخش اطفال هم فقط ظرفیت پذیرش ۲۰ بیمار دیگر را دارد و از طرفی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

فرحزادی ظهارداشت: تاکنون حدود ۱۵۰ نفر مراجعه کردند که از این تعداد عده‌ای ترخیص و عده ای هم بستری شدند و تعدادی از آنها با دریافت خدمات درمانی مناسب مرخص شدند.

رییس بیمارستان میبد ادامه داد : در حال حاضر ۷۲ بیمار بستری است که از این تعداد ۶ نفر در حال دریافت خدمات ویژه آی. سی. یو و سی. سی. یو و ۶۶ نفر در بخش‌ها بستری هستند.

به گفته وی برخی بیماران با انجام کارهای تشخیصی تمایل دارند از بیمارستان مرخص شوند،  آنها باید به کادر درمان اطمینان داشته باشند و برای بستری و بهبودی کامل همکاری کنند.

این مسوول یادآور شد: بیماران مشکوک که به بستری نیاز دارند از طریق مشاوره با کارشناسان بهداشت به آنها و اطرافیانشان آموزش های لازم در ارتباط با خود مراقبتی و قرنطینه دریافت می کنند، همچنین اطرافیان بیمار غربالگری می شوند و به این طریق درمان بیمار در منزل ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: اما فردی که خود رضایت به رفتن از بیمارستان را دارد باعث می‌شود زنجیره مراقبت بیماری قطع و به عنوان بیمار ناقل ،ویروس را در سطح پخش کند.

رییس بیمارستان میبد از بیماران خواست ، مستقیما به اورژانس مراجعه نکنند بلکه به کلینیک طب که متخصصان از ساعت هشت صبج تا ۱۰ شب در آن حضور دارند مراجعه کنند تا روند تشخیص بیماری ابتدا از طریق کارشناسان در کلینیک و سپس ارجاع به متخصصان و در صورت نیاز به بستری ارجاع به اورژانس در مورد آنها انجام گیرد.

وی تصریح کرد : این روزها اورژانس ازدحام بیشتری نسبت به کلینیک طب دارد و دلیل آن عدم مراجعه مردم از ابتدا به کلینیک تب است.

فرحزادی از مردم خواست موضوع کرونا را جدی بگیرند و با عادی جلوه دادن بیماری از حساسیت خود نسبت به این بیماری نکاهند ، ماندن در منزل اصل مهم مراقبتی است به خصوص بیماران پر خطر و سالمندان و بیماران دارای پیش زمینه بیماری‌های تنفسی ، چاقی ، دیابت ، فشار خون ، آلرژی و ... باید این اصل را جدی بگیرند.

وی به شستشوی مرتب دست ها با مواد شستشوی معمولی ، فاصله گرفتن حدود ۲ متر با افراد دیگر در هنگام نیاز به حضور در سطح شهر ، استفاده از ماسک توسط بیماران تنفسی  و نیز در ارتباط با بیماران کرونایی اشاره کرد که باید توسط مردم جدی گرفته‌شود.

رییس بیمارستان میبد با تاکید بر اینکه اگر موارد یادشده توسط مردم جدی گرفته نشود مجبور به اختصاص  کامل بیمارستان به بیماران کرونایی خواهیم بود . به مردم توصیه کرد که برای

 تشخیص بیماری به کلینیک تب در درمانگاه تخصصی بیمارستان با ۱۶ ساعت خدمات جامع سلامت شماره یک شهری(یخدان) و در ارتباط با درمان سایر بیماری‌های خود به درمانگاه‌ های شهرستان که اعلام آمادگی کرده‌اند ، مراجعه کنند.

وی با اشاره به پیگیری مسوولان که مرتب با بیمارستان جهت اطلاع از کمبودها و رفع آنها در تماس هستند ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از عوامل کنترل کرونا فعلا به عامل بیماری آن دسترسی باشد ،نیست .

فرحزادی  از مردم به عنوان عامل سوم کنترل بیماری یاد کرد که باید در منزل بمانند و با رعایت موارد ایمنی به عنوان پیشگیری همکاری کنند، تا فردی در خیابان‌ها حضور نداشته باشد.

وی از مبتلا شدن حدود هشت نفر از نیروهای بیمارستان به کرونا خبر داد و  گفت: آزمایش

چند نفر مثبت اعلام شد و بیمارستان میبد تاکنون فوتی نداشت همچنین روند بهبودی بیماران تا به حال مطلوب بود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد تاکنون ۱۷۱ تن اعلام شد که از این تعداد ۲۰ نفر فوت کردند.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.      

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.