سرهنگ عباس جوکار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روزانه سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک رایگان در این کارگاه ها تولید و عرضه می‌شود افزود: این تعداد ماسک‌ به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید صدوقی یزد تحویل می‌شود.

وی با اشاره به نیاز مردم به ماسک اظهار کرد: بسیج خواهران با همکاری جمعی از خیران نسبت به تغییر کاربری یک سری مراکز تولیدی اقدام کرد و روزهای آینده بر حسب نیاز ، کارگاه‌های جدید تولید ماسک راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد گفت:  مشارکت خیران از جمله مهمترین ویژگی‌ خدمات بسیج خواهران این ناحیه در مبارزه با کرونا و شیوع آن است و باید ادامه داشته باشد .

جوکار با اشاره  به سایر فعالیت‌ها ، بیان کرد: تاکنون ۵۰ پایگاه مقاومت درگیر مقابله و پیشگیری از شیوع کروناست و گندزدایی محلات و آموزش شهروندی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های انجام شده برای مقابله با شیوع این بیماری تصریح کرد : فعالیت‌ ناحیه مرکزی حول ۲ محور شامل ضدعفونی و پیشگیری از شیوع این بیماری و تولید ماسک است .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با بیان اینکه ، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی محلات هر شب از ساعت ۲۳ به بعد انجام می‌شود گفت: تاکنون آزادشهر، امامشهر، اسکان، بافت تاریخی و بلوار نواب تحت پوشش مستمر این عملیات قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا در یزد گفت: تاکنون ١٥٠ نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ٢٠ نفر جان خود را از دست دادند.

ابراهیم سلمانی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از ٥٠٦ نمونه گرفته شده از  بیماران مشکوک به کرونا ، امروز جواب ٦٩ مورد اعلام که از این تعداد آزمایش ٢٣ نفر مثبت اعلام شد.

وی با  اشاره به بهبود بیماران کرونایی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری  در استان، ٢٨٨ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند.

این مسوول از مردم خواست ،برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری و خروج از منزل خودداری کنند.

سلمانی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌ نیروهای درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس موثر است و  امن‌ترین مکان برای پیشگیری از کرونا ، خانه شخصی است.

ویروس کونا حدود سه ماه قبل برای نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و نخستین مورد آن ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم دیده  شد، تنها راه موثر آن شستن مرتب دست با اّب و صابون، پرهیز از روبوسی و خودداری از حضور در جمع  زیاد و خود مراقبتی در منزل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.