بتول دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لازم است، تمامی کارگران، برای جلوگیری از انتشار بیماری، رعایت بهداشت فردی را مورد توجه قرار دهند تا آسیبی به آنها، خانواده ها و نیز دیگر شهروندان نرسد.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا، در ابلاغیه ای از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی تجمعات و انتخاباتی که ممکن است محلی برای انتشار ویروس باشد، تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی همچنین در مورد بیمه بیکاری کارگرانی که اعلام حضورشان از طریق ثبت اثر انگشت است،یادآور شد: مقرر شد تا اطلاع ثانوی به شیوه سنتی این کار انجام شود.

دهقان اضافه کرد: تمام جلسات رسیدگی هیات های حل اختلاف و تمامی رسیدگی های هیات های تشخیص بدوی و تجدید نطر شهرستان تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه سال ۹۹ به تعویق افتاد و پس از مهابر بیماری در وقت فوق العاده به این موارد رسیدگی می شود.

هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ بیمه شده اجباری در ۹۰۰ کارگاه شهرستان خاتم فعالیت دارند و تعداد کارگاه های بیش از ۱۰ نفر منطقه ۲۰ مورد است .

هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین  ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد در اطلاعیه شماره ۴۵ خود که سه‌شنبه شب صادر شد، از تعطیلی برخی واحدهای صنفی از روز چهارشنبه به مدت چهار روز خبر داد.

در اطلاعیه آمده است: با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا با هدف صیانت از سلامت مردم، اصناف، ‌بازاریان و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحداهای تامین‌کننده نیازهای اصلی شهروندان تعطیل است.

این واحدها شامل نانوایی‌ها، بنکداران، ‌فروشگاه‌های بزرگ و عمده فروشی مواد غذایی، خواربارفروشی  به جز آجیل فروشی ، فروشندگان لوازم طبی، ‌آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و سوپرمارکت ها، مرغ و ماهی، میوه فروشی‌ها، عطاری‌ها، فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی تلفنی، آپاراتی‌ها و تعمیرات ماشین هستند

تاکنون ۸۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان یزد بستری شدند که ۲۸۸ نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

از ۴۳۷ بیمار مشکوک نمونه گیری شد که آزمایش ۱۲۷ نفر مثبت بود و ۱۶ نفر هم فوت کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.