مهدی دهقان‌زاده عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای مقابله با این ویروس بهترین و  آسانترین راه،  پیشگیری و حضور نیافتن در مکان‌های عموممی است .

وی ادامه داد: تاکنون تصمیمی در خصوص ممنوعیت تردد  در مناطق ییلاقی روستاهای بخش مرکزی مهریز اتخاذ نشده است .

این مسوول اظهار کرد: در این ارتباط بعد از بررسی موضوع  در صورت نیاز توسط ستاد شهرستان پیشگیری از  کرونا اقدام می‌شود.

دهقان‌ زاده با قدردانی از هوشیاری و درایت مردم در عرصه‌های مختلف ، تداوم تعامل و رعایت موازین بهداشتی را خواستار شد.

 همچنین امروز جمعه محدودیت های تردد در مناطق ییلاقی شهرستان تفت اعمال و از مردم استان تقاضا شد از ورود به این مناطق خودداری کنند.

علیرضا نوکار فرماندار تفت در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشتر جمعیت شهرستان به جهت سالخوردگی در معرض آسیب هستند، از تدابیر ویژه در این زمینه خبر داد و گفت: تیمی در میدان امام حسین (ع) شهر  برای هدایت خودروهای عبوری به سمت کمربندی تفت مستقر شد.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هشدار داد: شرایط  استان در زمینه شیوع ویروس کرونا در ۱۰ روز آینده، بحرانی است.

دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه به ایرنا افزود: مردم تحت هیچ شرایطی برای خرید و امور روزمره از منزل خارج نشوند زیرا ۱۰ روز آینده بر تعداد مبتلایان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورود مبتلایان  به بیماری های تنفسی به  بیمارستان های یزد در حال افزایش است تصریح کرد: هم اکنون در اردکان ۷۵ نفر ، در میبد ۴۰ نفر و در بیمارستان شهید صدوقی یزد ۹۳ نفر در بخش های عفونی، اورژانس و آی. سی. یو بستری هستند.

امروز از سوی وزارت بهداشت اعلام شد استان یزد ۵۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا دارد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های ییلاقی ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه است.

تاکنون در استان یزد ۱۰ نفر که اغلب دارای بیماری های زمینه ای بودند، جان خود را از دست دادند، شمار این افراد پیش از این چهار نفر گزارش شده بود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.