رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد در این مراسم با بیان اینکه بحث حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگی برای ترو یج و گسترش فضای سبز تدبیل شود، گفت: باید به این اصل مهم توجه کرد  تا فرهنگ کاشت درخت و افزایش فضای سبز در میان مردم گسترش یابد.

مهناز ایمانی بهابادی، افزود: کاشت و پرورش هر درخت در واقع یک نوع زندگی است که آنها به وجود آورده ایم.

وی اضافه کرد: ما باید با تلاش خود در جهت حفظ و نگهداری درختان تلاش کنیم و با تلاش دوچندان با بحران کمبود آب غلبه کنیم و با توجه به استپ بیابانی شهرستان ، تعدادی درخت و درختچه غرس کنیم و عرصه های جنگلی را افزایش دهیم.

رییس اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه منابع طبیعی بهترین عرصه برای خدمت به خلق خدا و همه موجودات زنده است و چندین بار در مورد اهمیت آن در قرآن آیاتی هم آمده است یادآور شد: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای آشنایی مردم با مواهب الهی است و مردم باید همیشه نگهدار منابع طبیعی و شکرگزار این مواهب باشند.

ایمانی با بیان اینکه طبیعت و فضای سبز وسیله‌ای برای بقای بشری و حفظ زیبایی هاست و به عنوان میراثی ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد اظهار داشت: اهمیت درخت و درختکاری و همچنین جایگاه ارزشمند منابع طبیعی و احیا فضای سبز بر کسی پوشیده نیست و این مهم را می‌توان از دیدگاه اهل بیت (ع) نیز جویا شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ حفظ و حراست از این سنت ارزشمند باید از هم اکنون به آینده سازان فردا منتقل شود و کودکان امروز آینده سازان فردا  هستند که می‌توانند با کسب آموزش و بیان اهمیت فرهنگ درختکاری، از هم اکنون این سند را حفظ کنند که نقش مدارس در این راستا بسیار مهم است.

شهرستان بهاباد حدود ۷۰۰ هکتار وسعت دارد که ۸۳ درصد آن معادل ۵۴۸ هزار هکتار از پوشش خودرو جنگلی، مرتع و بیابان تشکیل شده است که ۱۹ گروه تیپ گیاهی را تشکیل می‌ دهد.

امسال هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری همچون سال های گذشته با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی با شعار « نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» همزمان با سراسر کشور در بهاباد آغاز شد .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.