حجه الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در نشست شورای سلامت افزود: باید همراه با نهایت توجه به رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی تدابیری  نیز برای تداوم و استمرار زندگی و افزایش روحیه کار و تلاش و ادامه فعالیت‌های علمی و اقتصادی و حفظ  نشاط افراد در جامعه اندیشه کرد.

وی  با اشاره به لزوم داشتن خلاقیت و ابتکار در این ارتباط ادامه داد: دست اندرکاران و دستگاه‌های اداری باید همواره برای همه بدترین اتفاقات و سناریوها نسخه‌ای آماده داشته و با مهیا کردن همه زیرساختها و تجهیزات آمادگی لازم را برای مبارزه و مقابله با حوادث و پیشگیری از بیماریها داشته‌باشند.

امام جمعه میبد اظهار داشت : نه باید با بزرگ نمایی ایجاد نگرانی در جامعه کرد و نه با بی توجهی و سهل انگاری در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم  ، باید به  آماده بودن و داشتن پدافند غیرعامل قوی در موقع روی دادن حوادث توجه داشت .

وی یادآور شد : لازم است همراه با برخوردی  کارشناسی و فنی  در جهت پیشگیری از حوادث و بیماریها با نگاه معنوی این وقایع که چالش‌هایی بزرگ برای بشریت محسوب می‌شود ، فرصتی برای اقتدار معنوی و نیز تمرین و ممارست برای انجام وظیفه و ارتقای علمی ، معنوی ، اخلاقی و توانمندی افراد برای داشتن جامعه‌ای آگاه ، هوشمند و مسلط بر کنترل این گونه مسائل باشد.

اعرافی تصریح کرد: روی دادن این حوادث باید انسان ها را معنوی تر و همدلی ، دوستی و تعامل را در جامعه حاکم کند و درس اخلاق و علم ،  کار و تلاش و همراهی و همکاری را به همه بیاموزد.

وی با اشاره به لزوم داشتن رویکردهایی در این ارتباط اظهار داشت : در عین حال که باید رعایت تدابیر کارشناسی ، فنی و دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه باشد لازم است با درنظر گرفتن توجهات اخلاقی و معنوی و با در نظر گرفتن جوانب و با مشاوره و در کل با نگاهی جامع تصمیم گیری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد با اشاره به  راه اندازی کانال در فضای مجازی برای روحانیون از آموزش و پرورش هم خواست تا با برقراری ارتباط  بین دانش آموزان و معلمان از  افت تحصیلی و علمی و حتی اخلاقی و معنوی دانش آموزان جلوگیری کنند.

فرماندار میبد نیز در این نشست به تعطیلی بازار خدیجه خاتون و نیز لزوم برخورد با مراسم هایی که به خصوص در بخش ها و روستاها به صورت گرم و گیرا برگزار می شود اشاره کرد.

حسین فلاح توجه به رعایت مسائل بهداشتی در امر پذیرایی در مجالس و مراسم ها را نیز یادآور شد و خواست تا نسبت به لغو جشن‌های عروسی نیز تاکید شود.

وی ضد عفونی کارخانجات و اماکن عمومی را نیز متذکر شد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.