سید محمد رستگاری در نشست بررسی مسائل مرتبط با بیماری کرونا با حضور رییس اتاق اصناف و برخی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان یزد که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) افزود: گزارش اقداماتی که در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط اصناف انجام شده  و اعلام آمادگی که در این زمینه وجود دارد قابل تقدیر است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری یزد وی اظهار داشت: برخی از استانهای کشور درگیر کرونا ویروس شده اند و آمار آن روزانه از سوی وزارت بهداشت رسما اعلام می شود. استان ما هم از آمار رسمی وزارت بهداشت استفاده و به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری یزد رستگاری خاطر نشان کرد: اکنون در این شرایط در فضای مجازی هم یکسری نگرانی و تشویش افکار عمومی ایجادشده و متاسفانه بازار شایعات هم داغ است که موجب نگرانی بیشتر شهروندان میشود .

فرماندار یزد افزود: در استان با توجه این شرایط می توان با کمک افراد تاثیرگذار،معتمدین،فعالین اجتماعی، اصناف  و با درک متقابل و اعتماد به یکدیگر،شرایط جامعه را مدیریت کرد و لذا برای جلوگیری از موازی کاری و تصمیم گیریهای پراکنده ،ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استانداری برای اتخاذ تصمیمات  واحد  تشکیل شده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه تاکنون جلسات ستاد مورد اشاره با حضور اعضا تشکیل شده ،تصریح کرد: در این جلسه ها آخرین وضعیت بررسی و تصمیمات ،اقدامات  و وظایف هر دستگاه مشخص و به آنها ابلاغ میشود و تصمیمات ستاد نیز برای همگان لازم الاجرا می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، اطلاعیه های  این ستاد را از طریق صدا وسیما، رسانه های مکتوب ، مجازی و غیره اطلاع رسانی می کند که مردم از اخرین تصمیمات و اقدامات  بصورت رسمی مطلع شوند.

رستگاری با بیان اینکه اقدامات در زمینه مقابله با کرونا ویروس در استان با جدیت دنبال می شود اضافه کرد: باید اقدامات دستگاههای دولتی  و همه اصناف برای همشهریان کاملا مشهود باشد و به همین دلیل دستگاههای خدماتی بویژه شهرداریها برای بهداشت اماکن عمومی اقدامات و  برنامه‌هایی را در دستور کار دارند که  از جمله می توان به ضد عفونی تاکسی ها و اتوبوس های خط واحد و ارائه آموزش های لازم در این زمینه به رانندگان  اشاره کرد.

وی جدیت و همکاری بیشتر  مردم در رعایت مسایل بهداشتی و  پیشگیری از شیوع این ویروس را ضروری دانست و افزود:  نمایندگان اصناف و اتحادیه ها در این زمینه خیلی تاثیر گذار هستند.

فرماندار یزد تصریح کرد: بازاریان و کسبه  به دلیل اینکه  بیشتر در معرض رفت و امد عمومی مردم قرار دارند برای حفظ سلامتی خود، فروشندگان و شهروندان هر تصمیمی که  از سوی ستادابلاغ میشودرا  به صورت جدی پیگیری و  اجرا کنند.

رستگاری ادامه داد: در پیشگیری از ویروس کرونا نیاز به عزم جدی همگانی است و در این زمینه  باید بعضا به صورت خودجوش با کمک  اصناف و خیرین در رفع نقایص بهداشت بازار بویژه اماکن سرپوشیده اقدام کرد.

وی افزود: همچنین ضروری است  نانوایان به دلیل ارتباط نزدیک با مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و درنحوه تحویل دادن نان به مردم مراقبت لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم گفت: هر نوع تصمیم گیری و برنامه ریزی استانی از سوی مسوول اتاق اصناف  یا اتحادیه ها ابتدا باید در ستادپیشگیری و مقابله با کرونا  مطرح و  بعداز تصویب ابلاغ شود

فخرالسادات خامسی هامانه افزود: با مصوبه ستاد؛ تالار های عروسی ، باشگاه های ورزشی و جشن ها با ابلاغ  وزارت بهداشت تعطیل اعلام می‌شوند.

وی تصریح کرد: ضمن جلوگیری از ایجاد دلهره و وحشت در بین مردم، باید از برگزاری  برنامه های تجمعی جلوگیری شود و اصناف تا جایی که  امکان دارد برای سلامتی خود و شهروندان  برخی از فعالیت های غیر ضروری  را ولو برای مدتی کوتاه تعطیل نمایند.

وی اضافه کرد: اصنافی  هم که امکان تعطیلی آنها مانند نانوایان وجود ندارد، باید بسته آموزشی  با همکاری صنف تهیه و در اختیار آنها  قرار گیردتا اقدامات لازم انجام شود.وی افزود: برای شهروندان بهترین تصمیم جهت رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از  کرونا ویروس، خودداری از تردد غیر ضروری اعضای خانواده به بیرون از منزل میباشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان یزد  هم در این نشست گفت: به دلیل اینکه  سرعت انتشار این بیماری بسیار بالا است  و ویروس مذکور ماندگاری بر روی سطوح دارد، حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید.

دکتر مصدق افزود: شست شوی دست از ضروریات است . دست خود را  مرتب و  کامل با اب و صابون  شست و شو دهید و  از دست دادن با یکدیگر خودداری کنید.

وی اضافه کرد: همگان باید  بهداشت فردی  را رعایت کنند و  از تجمعات پرهیزشود.

در این نشست شرکت کنندگان گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در اصناف مختلف را  ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.