سیدمحمد رستگاری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا  افزود:  ر شهرستان یزد هفت هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، ستادی و سایرین در امر انتخابات دخیل بوده که از مدت‌ها پیش بر اساس فرآیند زمان بندی انتخابات کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرمانداری شهرستان یزد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن با برنامه‌ریزی دقیق آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی قانونی و مشارکت حداکثری مردم را دارد.

فرماندار یزد اظهار داشت: در شهرستان یزد شامل شهر یزد، بخش زارچ و بخش مرکزی ۳۲۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۳۰۶ شعبه ثابت  و ۱۸ شعبه سیار است .

وی با اشاره به پیش بینی ۳۵ شعبه ویژه خواهران گفت: در یزد به عنوان حوزه فرعی انتخابات اقلیت‌های زرتشتی ۴ شعبه نیز برای اخذ رای این قشر پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان یزد ابراز داشت: با توجه به اینکه در این دوره دستگاه‌های جدید احراز هویت که مورد تایید هیئت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان است، در همه شعبه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا احیانا از رای تکراری و هر گونه تخلف احتمالی پیشگیری شود.

وی ادامه داد: همشهریان در هنگام مراجعه به شعبه اخذ رای شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشند و اگر کارت ملی به همراه ندارند، شماره ملی با توجه به روند ثبت نام با دستگاه احراز هویت به همراه داشته باشند تا روند ثبت نام سریعتر انجام  شود.

رستگاری از مردم خواست در روز انتخابات همان ساعات اولیه آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای رای دادن حضور بهم رسانند و به آخر وقت موکول نکنند.

فرماندار یزد بیان کرد: پیشگیری از تخلفات داوطلبان در جلسه‌ای با حضور آنان و مسئولان برگزار و بایدها و نبایدهای امر تبلیغات، اختیارات و سیاست‌ها و ترسیم منافع ملی تشریح شد و قاعدتا از رئوسی که باید مد نظر داوطلبان در دوران تبلیغات که از دیروز آغاز شده و تا ۸ صبح اول اسفندماه ادامه دارد، رعایت اخلاق و صداقت در گفتار مخصوصا در راستای شرح وظایف نمایندگان مجلس است .

وی با اشاره به اینکه ۷۴ نفر در این حوزه تایید صلاحیت شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۸ نفر  از بانوان هستند که در عرصه انتخاباتی حضور  خواهند داشت .

وی ادامه داد: در این دوره با توجه به گزارش تخلفاتی از برخی داوطلبان در دوران تبلیغات ارائه می‌شد، قانون شفافیت  و نظارت  بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده و بخش‌هایی از این قانون در این دوره اعمال و اجرا خواهد شد.

رستگاری افزود: همچنین موادی از قانون که داوطلبان باید حساب مالی مربوط به تبلیغات و نماینده مالی خود را به هیئت اجرایی معرفی کنند در حال اجراست و به داوطلبان برای رعایت این موارد تاکید شده است.

فرماندار یزد بیان کرد: رعایت اصول و موازین اخلاق در رقابت انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم هدف برگزاری یک انتخابات سالم بوده و بی تردید تبلیغات انتخابات داوطلبان توسط مراجع ذی ربط قانونی رصد و نظارت شده و حذف ضوابط و تخلفات احتمالی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی  که ازدید مسئولان ذی ربط مغفول نخواهد ماند، به ستادهای تبلیغاتی داوطلبان تذکرات لازم ارائه شده است و در غیر این صورت برخوردهای لازم انجام خواهد شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.