محمد کاظمی نسبت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این شهرستان اتخاذ شد، افزود: باید با وحدت و انسجام بیشتر برای حضور حداکثری مردم در  انتخابات پیش رو زمینه ها را فراهم کنیم .

رییس ستاد انتخابات ابرکوه خاطرنشان کرد: ما مسوول برگزاری انتخابات سالم و قانونمند هستیم و دست اندرکاران انتخابات باید بر رعایت اصل بی طرفی توجه کنند.

کاظمی نسب تصریح کرد: در مجموع ۴۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در شهرها و روستاهای منطقه پیش بینی شد که از این تعداد ۳۴ شعبه ثابت و بقیه سیار است.

وی همچنین یادآور شد: ۱۸ شعبه برای  شهر ابرکوه و هشت شعبه هم در شهر مهردشت مرکز بخش بهمن نیز پیش بینی شد .

فرماندار ابرکوه یادآورشد: اعضای هیات بازرسی انتخابات باید افرادی مسوولیت‌پذیر و آشنا با قوانین و مقررات باشند و بدون جانبداری از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، امانتدار آرای مردم  در انتخابات باشند.

رییس ستاد انتخابات ابرکوه تأکید کرد: هیأت های اجرایی ، نظارت و بازرسی می بایستی با همدلی و همکاری آسیب های انتخابات را شناسایی ، اطلاع رسانی و رفع کنند.

حوزه انتخابیه مهریز با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت متشکل از شهرستان های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و  خاتم است که یک نماینده در مجلس دارد.

۳۱ نفر برای انتخابات مجلس در این حوزه تایید صلاحیت شدند.

در استان یزد برای انتخابات پیش رو ، ۱۴۷ نفر از ۲۳۹ داوطلب از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و ۷۷۲ شعبه اخذ رای هم برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شد.

 از ساعت ۲۴  چهارشنبه شب  تبلیغات داوطلبان بر اساس قانون آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفندماه ادامه دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجلس  ۲۹۰  نماینده  از ۳۱ استان حضور دارند.

دوم اسفند ماه آینده انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود.

تاکنون وزارت کشور تعداد افراد واجد شرایط استان یزد را رسما اعلام نکرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.