محمدعلی طالبی روز یکشنبه به مناسبت دهه فجر در مراسم افتتاح نخستین واحد تولید آلومینیوم شهرک صنعتی یزد افزود:  خوشبختانه در دهه فجر امسال واحدهای صنعتی بسیاری مورد بهره برداری قرار گرفت که نشان از امید بسیار خوب صنعتگران استان دارد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از طرح ها منحصر به مناسبت ها نیست و در طول سال، در مقاطع مختلف با همکاری دستگاه های مرتبط برنامه هایی برای آغاز بهره برداری از واحدهای صنعتی برگزار می شود.
طالی  با بیان اینکه در شهرک صنعتی یزد ۸۰ درصد واحدها فعال هستند، افزود: در این شهرک و  دیگر نقاط استان برخی واحدها سال ها تعطیل بود که با تدبیر بخش خصوصی و با توجه به شرایط و حمایت هایی که صورت گرفته است، راه اندازی شد. 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: تخصصی شدن شهرک های صنعتی به عنوان یکی از اولویت های استان مورد توجه است و در سفر آبان ماه رییس جمهوری به یزد، ایجاد سه شهرک تخصصی در حوزه پوشاک، طلا و جواهر و مبل مصوب شد. 

نخستین واحد تولید پروفیل در و پنجره‌های نوین آلومینیوم یزد روز یکشنبه به مناسبت دهه فجر با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان و استاندار با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید

این واحد تولیدی در شهرک صنعتی یزد در زمینی به مساحت  ۱۰ هزار مترمربع و با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شد و در زمینه تولید انواع آلومینیوم فعالیت دارد . 
 در این واحد در هر نوبت کاری برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
مشابه واحد یادشده در جنوب کشور فعالیت ندارد و مواد اولیه آن از تولیدات داخلی  تامین می شود.

هم اکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در استان یزد با ۱۰۰ هزار کارگر فعالیت دارد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی  و دومین استان  از لحاظ تنوع معدنی و هشتمین استان صادر کننده کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.