حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به خدمات ارزنده حضرت امام (ره) در مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، اضافه کرد: جوانان عزیز شرایط دوران سیاه حاکمیّت طاغوت را مرور و خاطره تلخ دوران ظلم رژیم ستم شاهی را بررسی کنند .

وی اظهار کرد: سالگرد پیروزی انقلاب فرصتی برای آشنایی نسل جوان با شرایط دوران قبل از انقلاب است تا فرزندان ما بدانند از ما ملّتی دل مرده ،افسرده ،ناامید و تو سری خور و تابع طاغوت ساخته بودند.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد:  تا کسی جرأت مخالفت با شاه را در سایه حکومت پلیسی ساواک نداشته باشد و روحیه ترس و یأس را بر جامعه حاکم کرده بودند تا همه باور کنند که مبارزه و مقابله با طاغوت به مثابه حکایت مشت و « سندان» است .

حسینی اضافه کرد: حکایت قدر قدرت قوی ، شوکت نظام شاهانه ، عرصه ادبیّات ، شعر ، سرود ، ترانه ، افسانه  ، ضرب المثل و همه مظاهر فرهنگی جامعه را تحت سیطره خود قرار داده بود.

امام جمعه ابرکوه  خاطرنشان کرد:تنها کلام آتشین ، شعور بخش و شورآفرین ، پیام و قیام امام راحل بود که توانست آتش انقلاب را در دل ها شعله ور کند و آرزومندان و آزادیخواهان و حق طلبان را جرأت و شجاعت بخشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی افزود: امام خمینی (ره) آمد و صحیفه صبح پیروزی را گشود و صالحان و صابران را در مبارزه با صلابت آموخت و بنای پوسیده و فساد چند هزار ساله استبداد و  ظلم ، فساد ، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن حقوق مردم را  واژگون کرد و بنای مردم سالاری دینی را پایه‌ریزی کردند .

حسینی همچنین با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه آینده تصریح کرد: در این خصوص مهمترین آرزو و هدف دشمن ،  مشارکت حدّاقلی مردم در انتخابات است ،ملت با تبعیت از ولایت، دشمن را ناکام خواهند کرد.

وی ادامه داد:ملّت ما باید شگردها و ترفندهای دشمنان را برای تحقّق آرزوی شیطانی را در آسیب رسانی به این انتخابات بدانند و در جهت ناکامی بدخواهان گام مهم و سرنوشت ساز را در دوّم اسفند بردارند .

حسینی خاطرنشان کرد: انتخابات اساسی‌ترین مساله و حضور مردم در آن مهم ترین عامل اقتدار است و مجلس نیرومند کشور را بیمه می‌کند لذا مردم باید با شوق و ذوق در انتخابات شرکت کنند .

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: انتخابات پیش رو نخستین انتخابات در گام دوّم و در چلّه دوّم انقلاب و به نوعی رزمایش مشارکت سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می شود .

وی بیان کرد: دشمن خبیث با فشار حّداکثری و جنگ ترکیبی ، خصوصاً در  یک سال و نیم اخیر سعی دارد بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند، لذا چشم امید به دوّم اسفند بسته تا شاهد کاهش حضور مردم در پای صندوق های اخذ رأی باشد ولی ملت هوشیارتر از آن است.

رییس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه در ادامه با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: این شهید بزرگوار با شهادت خود خط بطلان بر تمام دسیسه های دشمن کشید و جهان اسلام خصوصاً مردم جهادی و رزمنده و مسلمان عراق و یمن را منسجم و یمن را در حقیقت ذخیره بزرگ جبهه مقاومت کرد.

وی ادامه داد:  تا در عملیات پیروزمندانه بنیان مرصوص به مثابه عملیات بیت المقدس و با نام نصرمن الله  فتح المبین دست یافته و سیلی محکمی بر صورت وهاّبیون تکفیری سعودی بزند و زمینه پیروز نهایی را برای مردم سوریه در عملیّات آزاد سازی « اِدلب»  رقم زند.

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۲۱ بهمن ماه در مسجد جامع ابرکوه برگزار می شود.

امام جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به روز درختکاری در ماه اسفند گفت:  همچون سنوات گذشته از سوی منابع طبیعی و شهرداری نهال رایگان در بین مردم توزیع می شود.

وی تأکید کرد: با توجه به موقعّیت اقلیمی شهرستان تلاش شود تا نهال کم آبخواه و با ثمر توزیع شود گرچه سال گذشته مسوولان ذی ربط این گام ارزشی را برداشتند که جای تشکر دارد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا استادیوم شهید پوراکبری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.