به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارفی، صبح امروز در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و معاونان ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور بر مراقبت از ساختمان‌های احداث شده و در حال بهره برداری استان به ویژه در بخش دولتی تاکید کرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا با دستور استاندار و همکاری با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر این مرکز در استان یزد اولین پلاک معاینه فنی توسط این مرکز تخصصی را در ساختمان استانداری یزد نصب و نواقص احتمالی به لحاظ فنی را رفع کنیم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری افزود: در سال‌های گذشته پروانه‌های ساخت و ساز به سمت نظام مهندسی ساختمان سوق داده نمی‌شد و تخلفات ساختمانی درصد بالایی داشت که با ورود به این موضوع، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان با جدیت و نظارت دقیق در حال انجام است.

عارفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهرداری یزد و نظام مهندسی ساختمان استان وجود دارد و آماده هستیم تا از ظرفیت ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر استانی این ستاد در امر بازرسی و نظارت استفاده کنیم.

به گزارش مهر، بر اساس آمار و مستندات، هر ساله بر اثر حوادث ساختمانی و حوادث غیر مترقبه که منجر به صدمه به ساختمان‌ها می‌شود متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان دچار خسارت‌های جانی و مالی می‌شوند و این آمار در سال‌های اخیر رو به افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345484
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.