جواد ذاکر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از ظرفیت خیران از جمله برنامه‌های این اداره کل برای تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه است و انتظار این است که ۵۰ درصد هزینه‌های نوسازی توسط خیران و بقیه از منابع دولتی تامین شود که در صورت تحقق می‌توان به نوسازی کامل مدارس فرسوده استان در بازه زمانی ۵ ساله امیدوار بود.

 وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۳۰ پروژه آموزشی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در فرایند اجراست تاکید کرد: ۱۸ باب از این تعداد بهره برداری و بقیه آن هم تا پایان سال ساخته خواهد شد. 

ذاکر یادآور شد: در دهه فجر امسال ۹ پروژه به بهره برداری و افتتاح و ۶ پروژه جدید آموزشی نیز در سطح استان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد زیربنای این ۶ پروژه را ۷۵۰۰ متر مربع با پیش بینی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ذکر کرد و گفت: همه این ۶ پروژه، مدرسه است و امید است تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گیرد.

 وی اعتبار کل ابلاغی به استان یزد برای بازسازی و نوسازی پروژه‌های آموزشی در سال جاری را ۱۶۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی اعلام کرد و افزود: این مبلغ برای تخریب، تکمیل، بازسازی، استانداردسازی ، تعمیرات و تجهیزات  ۳۸۰ پروژه منظور شده است. 

این مسوول، جمع آوری همه بخاری‌های نفتی مدارس استان یزد با هزینه ۵۵ میلیارد ریال را از اقدامات مهم انجام شده اداره کل در سال جاری ذکر کرد و اضافه نمود: این مبلغ صرف خرید ۱۳۰ هزار پره رادیاتور و ۷۲۵ دستگاه تجهیزات گرمایشی شامل : دیگ، مشعل، پمپ و رادیاتور روغنی و سایر تجهیزات مدارس شد و در مدارسی هم که سیستم گازکشی و علمک گاز وجود نداشت رادیاتورهای روغنی برقی در اختیار مدارس قرار گفت تا نسبت به جمع آوری بخاری‌های نفتی اقدام شود.

 وی در مورد کلاس‌هایی که هنوز با بخاری گازی گرم می‌شوند هم گفت: قرار است ۱۱۵۹ کلاس درس که از این سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند استانداردسازی شوند که برای این منظور به ۳۴میلیارد تومان اعتبار که در صورت تامین، طی ۲ سال اینده به این مهم دست خواهیم یافت .

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس یزد از خیرین به عنوان بازوان توانمند اداره کل یاد کرد  و ضمن تقدیر و تشکر  از زحمات کلیه خیران استان عنوان نمود: تکمیل پروژه‌های خیرساز با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور از برنامه‌های مهم سازمان نوسازی مدارس است و امسال ۳۳ پروژه خیری با ۳۱ هزار متر مربع زیربنا و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار خیری در استان در حال انجام می‌باشد.

 وی حرکت در جهت تکمیل تمام مدارس خیری نیمه تمام استان را از جمله اقدامات مثبت انجام شده در سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت : برای این منظور ۳۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

ذاکر با بیان اینکه استان یزد در کشور از بالاترین سرانه فضای آموزشی برخوردار است تصریح کرد: لازم است برای حفظ این موقعیت با تامین اعتبار لازم، شرایط مطلوب سرانه آموزشی استان و دانش آموزان عزیز و کم نظیر یزدی بتوانند در فضاهای مناسب ، تحصیل علم نمایند .

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی تعامل خوب مدیران آموزش و پرورش استان ، از دست اندکاران و مدیران مدارس خواست بطور مستمر وضعیت فیزیکی مدرسه خود و از جمله بازدید از پشت بام، سیستم ها لوله کشی، موتورخانه و تاسیسات شبکه گاز ، برق و آب را مورد بازدید و بررسی قرار دهند و با توجه به اینکه تعمیرات کلی مانند تخریب و بازسازی، ایزوگام پشت بامها، زیرسازی حیاط، آسفالت مدرسه و تعمیر کلی موتورخانه بر عهده نوسازی می باشد ، در حفظ و نگهداری فضای کالبدی مدارس بکوشند و در صورت نیاز با هماهنگی اداره کل اموزش و پرورش نسبت به انجام به موقع تعمیرات جزئی اقدام نمایند.

جواد ذاکر مدیر کل نو سازی توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در اخر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار بزرگ دلها ، عنوان نموده در جهت تجلیل از خدمات و فداکاری‌های این شهید بزرگوار ، یک مجتمع اموزشی در حال احداث در یزد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.