سید بهروز موسوی ندوشن روز شنبه در چهارمین نشست ستاد خدمات سفر میبد افزود: اداره میراث فرهنگی، دبیر و متولی اجرای فرهنگی در ایام نوروز است و انتظار است برنامه‌ریزی خاصی را برای این ایام داشته‌ باشند.

وی تصریح کرد : میبد به نوعی قطب گردشگری محسوب می شود و این اداره باید از هم اکنون چندین برنامه برای زمانی که شهر مورد بازدید گردشگران است جهت معرفی شهر و تعیین محلهای بازدید مسافران نوروزی داشته باشد.

شهردار میبد نیز گفت: یک نقشه گردشگری به صورت واحد در مراکز توزیع در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

علیرضا نقوی با اشاره به استقرار کمپ‌های گردشگری در ورودی‌های شهر افزود: شهرداری آمادگی همکاری با کمپ ها و گذاشتن اتوبوس در اختیار آنها را دارد تا با برنامه‌ریزی تورهای یک روزه یا نصف روزه برای مسافران گذاشته‌ شود و با این اقدام جلوگیری از تردد چندین اتوبوس در شهر صورت گیرد.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میبد هم گفت: ۱۰ هزار نقشه بروشور ، کارت پستال ۶ جاذبه شهرستان ، استفاده از شاسی و مگنت‌ها برای معرفی آثار تاریخی شهر و ... در حال آماده سازی برای گردشگران است.

رسول مشتاقیان در ادامه به مرمت و نورپردازی جاذبه های گردشگری ،  نظافت مکان های گردشگری و فضاهای عمومی شهر و...اشاره کرد که لازم است با همکاری شهرداری انجام شود.

وی به مهیا کردن نوروزگاه‌ها  و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه نیز در ایام نوروز هم اشاره کرد.

در این نشست به اختصاص دادن ۲۱ مدرسه و گروه بندی آنها با توجه به امکاناتی که دارند ، موضوعات مرتبط به اسکان مسافران نوروزی و ... هم اشاره شد.

برگزاری جشنواره ها ، جشن های خانوادگی ، استفاده از فضای مجازی ، جشنواره سوغات شهرستان ، خانه تکانی محلات ، ممنوعیت نصب داربست جهت برقراری ایمنی در بعضی خیابانهای شهر و...از مصوبات این نشست بود.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.