سرهنگ منصور زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو ایرنا افزود: از این میزان ۷۰ میلیارد ریال برای موزه آرایی و محتوابخشی و ۴۰ میلیارد ریال بقیه برای تکمیل فضای بیرونی این مجموعه نیاز است.

وی ادامه داد: با تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه، زمینه لازم برای حضور افراد مختلف به خصوص نسل جوان در راستای ترویج فرهنگ ایثار دوران هشت سال دفاع مقدس بنحو مناسب استفاده می‌شود.

این مسوول اظهار داشت: بخش موزه از لحاظ سخت‌افزاری آماده است ولی ایجاد محتوای مناسب و مورد نیاز مخاطبان از  اهمیت زیادی برخوردار است که همت و همراهی مسوولان را طلب می‌کند.

زارع گفت: با وجودی که سال‌ها  از شروع عملیات اجرایی این مکان می‌گذرد هنوز تکمیل بخشی از فضای بیرونی مجموعه به قوت خود باقی است که باید برای حل آن اقدام کرد.

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزدی  در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

باغ موزه دفاع دفاع‌مقدس استان با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال۱۳۸۶ شروع شد که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال در این مورد هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.