علی محمد عطابخش روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۳۷۳ نفر برای اجرای طرح هایی در حوزه کشاورزی ، دامداری ، خدماتی و... در نوبت دریافت وام خوداشتغالی هستند.

وی اظهارکرد: در صورتی که مسوولان و بانک های عامل همکاری کنند با پرداخت ۱۲۳ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶۲۳ نفر فراهم خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی یزد همچنین به برخی فعالیت های این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد : ۷۳ مرکز روزانه توانبخشی در استان به افراد دارای معلولیت خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه ای ارائه می کنند.

عطابخش اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ مرکز حرفه آموزی بالای ۱۵ سال دختر و پسر، ۱۲ کارگاه تولیدی، هشت مرکز آموزشی توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، ۱۷ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان، چهار  مرکز آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن به صورت روزانه خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل بهزیستی یزد خاطرنشان کرد: سه مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا، یک مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا، ۶ مرکز آموزشی توانبخشی ذهنی زیر ۱۵ سال ،  سه مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم و یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی چند معلولیتی نیز در استان به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می دهند.

عطابخش در خصوص وسایل کمک توانبخشی و توانپزشکی به معلولان نیز گفت: امسال یک هزار و ۹۲۰  نفر از افراد دارای معلولیت با توجه به نیاز و شرایط موجود وسایل کمک توانبخشی ، توانپزشکی و بهداشتی از قبیل ویلچر، تخت، مانکی بار، واکر تعادلی چرخدار، سمعک و... دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ مرکز ویزیت در منزل و ۱۲ مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان یادآور شد: این مراکز تاکنون به هزار و ۳۵۹  نفر به صورت ویزیت در منزل و به ۵۰۰ نفر  در قالب مراکز توانبخشی مبتنی بر خانواده خدمات ارائه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت گفت: سال گذشته ۷۱۵ نفر از معلولان هزینه ایاب و  ذهاب جهت مراجعه به مراکز درمانی و توانبخشی، اشتغال، اردوهای زیارتی و سیاحتی، آموزش و دریافت خدمات از مراکز روزانه توانبخشی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مراقبت و پرستاری معلولان ضایعه نخاعی با هزینه های زیادی همراه است گفت: به همین منظور بهزیستی با تصویت هیات دولت کمک هزینه حق پرستاری به آنها را پرداخت می کند و در حال حاضر ۵۹۳ نفر از این کمک هزینه بهره مند هستند.

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول در استان یزد تحت حمایت این نهاد هستند.

تعداد افرادی که به نوعی در استان دچار معلولیت هستند، حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می شود.

بر پایه آمارهای جهانی حدود ۱۰ درصد افراد هر جامعه ای به شکلی از معلولیت رنج می برند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۹ درصد آن در مرکز استان زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.