حجت الاسلام سید ناصر محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه آغاز و به مدت ۲۰ روز تا ۲۱ دیماه توسط هیات نظارت شورای نگهبان در استان و همزمان توسط شورای مرکزی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۲۳۹ نفر داوطلب شدند و ۱۵ نفر انصراف دادند و در نهایت توسط هیات‌های اجرایی فقط چهار نفر عدم تایید صلاحیت شدند که در مهلت قانونی اعتراض، ۲ نفر از آنها اعتراض کردند.

محمدی گفت: در بررسی‌ها نهایت همکاری با داوطلبان انجام شده و در مرحله اول و دوم، چهار بار بررسی انجام شده و فرصت داده می‌شود تا اعتراض‌های خود را مطرح کنند و اگر داوطلبی رد صلاحیت شود به اطلاع وی رسانده می شود تا دلایل خود به صورت مکتوب و شفافی برای رفع ابهام اعلام کند.

وی اضافه کرد: تحقیقات، کاملا محرمانه و توسط محققان مجرب و کاملا آموزش دیده و با سابقه انجام می‌شود و در نهایت به جز اعضای شورای نگهبان و شورای نظارت هیچ کسی و به هیچ وجه از این تحقیقات با خبر نخواهد شد.

محمدی تصریح کرد: این که برخی از افراد عنوان می کنند همه تایید صلاحیت شوند تا انتخابات پرشورتر باشد حرف درستی نیست چون بسیاری از مردم براساس تایید شورای نگهبان به افراد رای می دهند و لذا هیچ گونه مصلحت اندیشی در این زمینه وجود نداشته و مواردی که به عنوان رایزنی  یا گفت و گوی برخی افراد یا گروه‌ها با شورای نگهبان عنوان می شود صحیح نیست و بر اساس مر قانون بررسی صلاحیت انجام شده و خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که گفته می‌شود ثبت نام در یزد به صورت فله ای بوده است تایید می کنید یا خیر؟ گفت: ما افراد لایق در کشور و استان کم نداریم و اینکه افرادی که تازه فوق لیسانس گرفته یا بیکار بوده برای ثبت نام مراجعه کنند از لحاظ قانون ضعف وجود دارد و حتی وقتی محققان برای تحقیق برخی از این دواطلبان مراجعه کردند با تعجب سوال شوندگان مواجه شده اند.

محمدی ادامه داد: قانون جامع انتخابات همه موارد را دیده که سوابق و توانمندی و تخصص افراد نیز دیده شود ولی متاسفانه این قانون چندین سال است در یکی کمیسیون های مجلس متوقف و در صحن نیامده و اگر این قانون تصویب شود بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد و دیگر هر کسی نمی‌تواند در انتخابات ثبت نام کند.

وی اظهار داشت: در بین داوطلبان نام نویسی شده  افراد توانمند و شایسته ای در بین بانوان و آقایان وجود دارد که متاسفانه خیلی از این افراد ناشناخته هستند و هر کدام به مجلس راه پیدا کنند منشا اثرات و خدمات خوبی خواهند بود و اینکه که گاها توسط افرادی گفته شده که ثبت نام در استان فله ای بوده قبول ندارم بلکه بسیاری از افراد توانمند هستند.

 وی در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با شایعات پول پاشی برخی از کاندیدا در استان یزد گفت: اینکه کسی بگوید فلان نماینده پول پاشی کرده یا رای را خریده و مصداقی برای آن بیان نکرده و مدرکی ارائه نکند قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: به شما رسانه ها می گویم به شایعات توجه نکنید و اگر مستندی و مدرکی در اختیار دارید و یا هر کسی در این زمینه اطلاعاتی دارد می تواند به دفتر نظارت شورای نگهبان یزد واقع در بلوار دانشجو، انتهای کوچه چهل یکم مراجعه و یا در دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها و یا پیام گیر و یا دور نگار شبانه روزی ۳۸۲۴۰۰۰۵ اعلام نمایند و قطعا موارد بررسی و پیگیری میشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.