زهره اکرمی روز دوشنبه در حاشیه نشستی در مورد آسیب های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت ۵۳ مورد طلاق در ۹ ماهه سال ۹۸ در این شهرستان، افزود: آمار این پدیده اجتماعی امسال چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرد .

وی برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، ارائه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد( سمن ها) را در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش در جامعه بسیار موثر دانست.

همچنین رییس اداره ثبت‌احوال ابرکوه به مناسبت سوم دیماه یکصدمین سال تأسیس این نهاد در ایران به خبرنگار ایرنا افزود:  در ۹ ماهه امسال ۵۳ مورد طلاق رخ داد و در این مدت ۲۶۰ مورد ازدواج هم ثبت‌ شد، .

غلامرضا شفیعی در ادامه به برخی فعالیت ها و خدمات این اداره اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۵۵۸ مورد تولد نوزاد در این اداره ثبت شد که از این تعداد ۲۹۶ نفر دختر و بقیه پسربودند .

این مسوول خاطرنشان کرد: همچنین از ۱۷۹ نفر فوتی ۱۰۳ نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی تاکید کرد: با ایجاد بستر دولت الکترونیک و روان‌سازی نظام اداری برای پاسخگویی کارآمدتر به مطالبات اجتماعی اداره ها و مردم آماده هستیم.

شفیعی همچنین به اهمیت خدمات دولت الکترونیک در تسریع کار ارباب رجوع  اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به مکانیزه شدن سامانه صدور شناسنامه ، زمان صدور به کمتر از یک روز کاهش یافت

.وی  یادآور شد: ۳۲ هزار و ۳۰۰ فقره کارت هوشمند ملی تاکنون برای جمعیت بالای ۱۵ سال شهرستان درخواست و صادر شد که ۲ هزار و ۵۸۸ فقره آن مربوط به امسال است.

شفیعی بابیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۱۲۱ جلد شناسنامه جدید برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: امسال هزار و۹۵۰ جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شد.

رییس اداره ثبت‌احوال  ابرکوه در مورد انتخاب نام فرزندان از سوی خانواده‌ها هم بیان کرد: مردم این شهرستان بیشتر نام فرزندان خود را از میان اسامی ائمه اطهار (ع) انتخاب می‌کنند.

وی فراوانی نام برای دختران را فاطمه ، زهرا ، زینب و نازنین زهرا و برای پسران محمد، ابوالفضل ، امیرعلی، علی و امیرحسین ذکر کرد.

این مسوول با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهارکرد: این اداره ازهم اکنون تا زمان برگزاری انتخابات آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

حوزه انتخابیه مهریز  با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، شامل شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز است که یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار حوزه انتخابیه و همین تعداد نماینده دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.