ولی الله رنجبر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن شب یلدا، اجرای طرح نظارت بر کالاهای مصرفی این شب به منظور جلوگیری از گرانفروشی ، کم فروشی و رعایت نکردن نکات بهداشتی آغاز و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

وی افزود: اجرای این طرح با توجه به افزایش تقاضای برخی کالاها در شب یلدا از جمله میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی، گوشت و مرغ، با همکاری و نظارت بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره صمت بافق با بیان اینکه دو تیم بازرسی در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهرستان برکالاها نظارت دارند تصریح کرد: سال گذشته بیشترین تخلفات در زمینه عدم نصب اتیکت و گرانفروشی بود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، نبود اتیکتِ درج قیمت بر روی کالا، موارد را به شماره شبانه روزی و گویای ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی شهرستان باید ضمن نصب اتیکت اتاق اصناف ، از فروش کالا بر اساس قیمت درج شده بر روی آن خودداری کننذ چون برخی واحدهای تولیدی در اقدامی فریبنده صرفا به منظور ایجاد انگیزه در خریداران عمده و خرده فروش، مصوبه هیات عالی نظارت را نادیده گرفته و قیمت‌های کاذب و غیر واقعی رابرروی کالا خود درج می‌کنند.

رنجبر خاطر نشان کرد: این اقدام از سوی تولید کنندگان نوعی اجحاف در حق مصرف کننده و تضیع حقوق مردم است.

یکهزار و ۸۵۰ واحد صنفی مختلف در شهرستان بافق فعالیت دارد و مایحتاج مردم را تامین می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.