مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال افزون بر ۴۰۰ کیلوگرم طلای سرخ زعفران از زمین‌های کشاورزی برداشت شده اظهار داشت: نیاز کم زعفران به آب و سازگاری این محصول با شرایط آب و هوایی دهستان‌های کوشک و سبزدشت  و نیز رغبت کشاورزان به سمت کاشت آن علت افزایش عملکرد و تولید محصول زعفران در شهرستان شده است.

علی اکبر رحمتیان افزود: گیاه زعفران در آب و هوای سرد، هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ کمیّت عملکرد خوبی دارد و هم اکنون در مناطق کوهستانی و سردسیر شهرستان سطح زیر کشت افزایش یافته و هر سال بر میزان تولید عملکرد این محصول در سطح افزوده می‌شود ضمن اینکه با اقلیم گرم و خشک هم سازگاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این گندم و جو بیشترین سطح زیرکشت را در شهرستان بافق به خود اختصاص داده بود اما اکنون زعفران جان آن ۲ محصول را گرفته و امسال سطح زیر کشت طلای سرخ در شهرستان، هشت هکتار افزایش یافته است.

این مسئول اشتغالزایی در حوزه کاشت، داشت و برداشت زعفران را در شهرستان ۵۰۰ بهره بردار عنوان و بیان کرد: چند تاجر بافقی و بهاباد که در مشهد در حوزه صادرات این محصول فعالیت دارند زعفران مازاد بر مصرف منطقه را خریداری و پس از بسته بندی اصولی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

وی  مناسب‌ترین زمان کشت زعفران را مرداد و شهریور اعلام کرد و افزود: توزیع پیاز زعفران، کود شیمیایی، سم علف کش و آموزش و ترویج از مهمترین خدماتی است که جهادکشاورزی به زعفران‌کاران ارائه داده است.

زعفران یک ادویه گیاهی ارزشمند است که از کلاله‌ گل این گیاه گرفته می‌شود و ضد افسردگی و برای پوست ، تقویت و استحکام بخشی به مو ، بیماری‌های چشمی.درمان سرفه و سرماخوردگی،تسکین درد ،سلامت قلب،بهبود هضم و گوارش غذا و عملکرد بهینه سلول‌ها مفید و موثر است.

برداشت زعفران از ۲۰ آبان آغاز و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.