محمد کاظمی نسب پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به اعتبار هزینه شده این پروژه‌ها را سالن ورزشی روستای « ده‌عرب »، پست برق ۲۳۰ کیلو ولت و طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ذکر کرد که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود .

وی اضافه کرد: با حضور وزیران علاوه بر افتتاح پروژه‌ها مسائل و مشکلات شهرستان بررسی می‌شود و وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهوری با شرکت در نشست شورای اداری مسایل و مشکلات را به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته استان یزد بررسی می‌کند .

فرماندار ابرکوه بابیان اینکه  مهمترین درخواست مردم از رئیس جمهوری و هیات دولت تخصیص سهم ابرکوه از آب انتقالی دریای عمان به یزد است، اظهارکرد: با اعتبار قابل‌توجهی که در این سفر به تصویب می رسد، سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب ، به یزد منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس تصویب و تسریع آن نیازمند دستور دولتمردان است، ایجاد شهرک سنگ با هدف ساماندهی و فرآوری سنگ‌های ساختمانی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت باند دوم جاده ابرکوه - جرقوئیه از جمله محورهای توسعه شهرستان در این سفر معرفی می‌شود.

کاظمی نسب تصریح کرد: تکمیل بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) و مراکز بهداشتی، تقویت فضاهای آموزشی، جاده ابرکوه - مروست، جاده تفت - ابرکوه - سورمق با تامین و تخصیص افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال از دیگر درخواست‌های شاخص از نماینده دولت است.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: شاخص‌ها برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و شروع طرح‌های جدید، توجه به محیط‌زیست پایدار، توسعه متوازن و متعادل و توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار، طرح‌های فراگیر، ریل‌گذاری برای توسعه مبتنی بر سند آمایش، تغییر رویکرد از صنایع آلاینده و پر آبخواه و هزینه‌بر و اشتغال ذکر کرد.

کاظمی نسب  ادامه داد: توجه ویژه به زیرساخت‌ها، رفع مشکل کم‌آبی و تأمین آب از منابع پایدار، فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گردشگری، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، صندوق‌های مالی و بنیادهای خیریه و عام‌المنفعه، توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از ویژگی‌های مصوبات سفر رئیس‌جمهور است.

فرماندار ابرکوه  در  ادامه گفت : ۱۷ آبان سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به ابرکوه است و این روز به روز ابرکوه در شورای فرهنگ عمومی استان نامگذاری شده است و مردم با برنامه فرهنگی این روز را گرامی می‌دارند که حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این آیین سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی در سفر به ابرکوه علاوه بر بازدید از مجتمع رفاهی خدماتی بین راهی که در مسیر جاده یزد به فارس به وسعت سه هکتار در دست ساخت است، بازدید و تفاهم نامه‌هایی برای اجرای طرح مناسب منزلگاه امام رضا (ع) در مسجد بیرون ابرکوه که شامل بازار، مراکز دانشگاهی ، حوزوی و استراحتگاه است، امضا می کند.

همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد سه شنبه هفته جاری گفته بود که در دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان، ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: برای اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

وی بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس را از مهمترین طرح‌های آماده بهره برداری برشمرد و یادآور شد: این پروژه‌های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.