دکتر سید محمدرضا آقایی روز سه شنبه در حاشیه نشستی در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در گفت و گو با خبرنگاران به تشکیل کمیته های اجرایی و پژوهشی در این ارتباط اشاره کرد  و افزود: در این ارتباط از ظرفیت مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و توانمندی‌های موجود در آن استفاده می‌شود.

همچنین به گفته رئیس اداره بهزیستی میبد مرکز یادشده هرماه حدود ۳۰۰ و سالانه بیش از چهار هزار مراجعه کننده دارد و با توجه به آزمایش‌های انجام شده هر سال از تولد ۳۰۰ کودک معلول جلوگیری شده‌ است.

سید محسن فلاح افزود: با به دنیا آمدن بک فرزند معلول هزینه‌های زیادی به خانواده و جامعه تحمیل می شود که با بررسی و تحقیق و آزمایش می توان از بسیاری از این هزینه ها پیشگیری کرد.

مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان یک مرکز جامع تحقیقاتی با بیش از هفت سال سابقه فعالیت، مهمترین و مجهزترین مراکز خدمات مشاوره و تشخیص ژنتیک سازمان بهزیستی کشور محسوب می‌شود.

 این مرکز دارای بخش‌های مشاوره ژنتیک شامل مشاوره ازدواج های فامیلی ، مشاوره قبل و حین بارداری، بررسی علت اختلال ژنتیکی و کروموزومی ، آزمایشگاه‌های سیتوژنتیک، مولکولی ، سیتوژنتیک مولکولی ، غربالگری سلامت جنین و... است.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.