علی اصغر سلمانی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی (هشت الی ۱۴ آبان ) در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد دانش‌آموز دختر و پسر در ۱۰۰ واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی ۲۰ برنامه فرهنگی، بصیرتی و ورزشی با همکاری اعضا در مدارس و پایگاه‌های مقاومت شهر و روستا برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز اظهار داشت: برگزاری همکلاسی آسمانی، نشست‌های بصیرتی و حضور فعال اعضا در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان محور این برنامه‌هاست .

سلمانی به اهمیت حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های علمی و فرهنگی مدارس اشاره کرد و پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تاکید قرار داد.

مهریز ۱۱ هزار دانش‌آموز دارد که در ۱۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزارنفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی یزد پیشتر گفته بود :  ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری جذب و در این تشکل سازماندهی شدند.

سرهنگ محمداسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش‌آموزان در یک‌هزار و ۱۳۰  واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدارس فعالیت دارند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی، ورزشی ، بصیرتی و هنری با مشارکت اعضا و سایر دانش‌آموزان در استان پیش‌بینی شده است.   

اسلامی ، حراست از آرمان‌های انقلاب‌، ترویج روحیه‌انقلابی در بین دانش آموزان، ارتقای علمی و فرهنگی و ولایتمداری و دشمن‌شناسی را از وظایف مهم بسیج دانش‌آموزی ذکر کرد.

از هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی محمدحسین فهمیده، تا ۱۴ آبان و به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

هم‌اکنون ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموز در ۲ هزار ۱۰۶ واحد آموزشی استان یزد تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.