مسعود شریعتی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر  سال ۱۳۹۷ این رقابت‌ها با بودجه محدودی توسط باشگاه مقاومت گلساپوش یزد برگزار شد امسال تمام هزینه‌ها نسبت به سال قبل حدود سه برابر و حتی بیشتر است.

وی بدون اشاره به بودجه هزینه شده این رقابت‌ها در سال‌های گذشته ادامه داد: اگر بخش‌ خصوصی توانایی میزبانی را داشت و بودجه دولت هم به اندازه نیاز در اختیار بود مسلما شاهد میزبانی این رقابت‌ها در یزد بودیم .

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۲ دوره مسابقات فوتبال‌ساحلی اوراسیا در محمودآباد یزد برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همت بخش‌خصوصی و تامین بودجه بتوان نسبت به برگزاری مجدد آن اقدام کرد.

شریعتی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اولیه و امکانات  میزبابی رقابت‌ها شامل زمین، رختکن، سالن نشست‌های خبری و جایگاه ویژه و سکوی تماشاگران فراهم است و در صورت تامین بودجه می‌توان شاهد برگزاری رقابت‌ها بود.

به گزارش ایرنا، مدیر تیم‌های فوتبال ساحلی باشگاه گلساپوش یزد از برگزاری رقابت‌های فوتبال ساحلی اوراسیا در تابستان سال‌جاری در این استان خبر داد بود.

سید حسن میرحسینی  گفته بود: در این رقابت با عنوان (EURASIA CUP ۲۰۱۸ YAZD)، تیم‌هایی از اروپا و تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش به عنوان نماینده ایران پیکارهای خود را  برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات به بیش از هشت میلیارد ریال بودجه نیاز است که مصوبه برگزاری رقابت‌ها از شورای عالی ورزش استان اخذ شد، امیدواریم با همکاری دستگاه های مسئول، مشکل مالی رفع شود.

شهر یزد علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی ایران، ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۶  از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی ،عرصه های بیابانی زیادی دارد و از دسترسی به دریا محروم است و ساحل ندارد اما رشته فوتبال ساحلی آن گوی سبقت را از بسیاری استان های ساحلی ربوده و از این لحاظ از موقعیت بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار است.

برای نخستین بار  ۱۰سال قبل باشگاه مقاومت گلساپوش در محمودآباد یزد راه‌اندازی و در این راستا، فعالیت های رشته فوتبال‌ساحلی آغاز شد.

در این مدت با همت مسوولان باشگاه یادشده و با بهره گیری از ظرفیت های محلی، به کارگیری نیروهای فنی و جذب بازیکنان بومی روز به روز قله های موفقیت و افتخار آفرینی در این رشته طی شد.

تیم مقاومت فوتبال‌ساحلی گلساپوش یزد در این مدت بارها به رغم حضور تیم‌های نیرومند در سایه همت بازیکنان خود عنوان های قهرمانی را کسب کرد.

هم اکنون وضعیت فوتبال ساحلی‌یزد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و تنها استان دارای ۲ تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور است.

پنج بازیکن مقاومت گلساپوش یزد از جمله محمدعلی مختاری، سید علی ناظم ، حمید بهزادپور ، حمید رضا دهقانی و عباس رضایی در تیم‌ملی عضویت دارند و تعدادی هم بارها به اردوهای مختلف ملی دعوت شدند.

محمد حسین میرشمسی سرمربی تیم مقاومت گلساپوش یزد به خاطر شایستگی به مدت ۲۰ ماه سکان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است.

هم اکنون تیم‌های مقاومت گلساپوش یزد و ایفاسرام اردکان ۲ نماینده استان در لیگ برتر ساحلی باشگاه‌های کشور حضور دارند .

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.