اگر مدیریت را مغز متفکر یک مجموعه بدانیم و سازمان را یک پیکره واحد دارای سیستم پس باید برای این تن واحد به دنبال یک قلب تپنده هم باشــیم، قلبی که اگر لحظه‌ای از حیات آن غافل شویم ادامه زندگی همه مجموعه به خطر میفتد.

به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه و ارتباطات، روابط عمومی‌ها قلب تپنده سازمان به شــمار می‌روند و بودن و نبودنــشان در چگونه بودن و نبودن یک سازمان تاثیرات مستقیم دارد، پالس های مثبت یک روابط عمومی، در همه رگهای سیستم جاری می شــود و اگر روابط عمومی با فاز منفی، روابط خود را با سیستم برقرار کند باید منتظر سکته‌های ناقص بر پیکره روابط باشیم!.

یکی از معایب روابط عمومی ها این است که بیشــتر از آنکه در برنامه های حوزه کاری شان، برنامه های مردمی باشد لیست برنامه های "رئیس" به چشم میخورد و البته امری طبیعی است چون تنها نگذاشتن رئیس هم بخشی از کار یک روابط عمومی است که نمیتوان آن را حذف کرد.

هرچند  نقش روابــط عمومی در عصر ارتباطات برای همه آشکار شده اما هنوز روابط عمومی‌ها به لحاظ کارکرد و جایگاه سازمانی که در ذهن مخاطبان خود دارند در سطح مطلوب و مقبولی به سر نمیبرند؛ این وضعیت هم ناشی از عدم شناخت روابط عمومی‌ها از وظایف خود است و هم ناظر به نحوه نگرش مدیریت مجموعه به کارکرد روابط عمومی است.

روابط عمومی باید همیشه روابط عمومی باشد و مختص به صبح و شب یا روزهای کاری و تعطیل نباشد، باید همیشه پاسخگو باشد و ۲۴ ساعته در دسترس اصحاب رسانه.

اغلب روابط عمومی های دستگاه‌های دولتی یزد در مقابل مردم و اصحاب رسانه پاسخگو هستند اما این پاسخگویی در روزهای تعطیل برای برخی از این عزیزان کلا تعطیل است!.

خوشبختانه در روزهای تعطیلی رسمی؛ قاطبه روابط عمومی های استان یزد در دسترس هستند و اگر هم نتوانند پاسخگو باشند حدلاقل می‌توانند مشکل خواسته مخاطب را بررسی و به فردای کاری موکول کنند و همین موجب دلگرمی مخاطبان و بویژه ارباب جراید می شود.

اما تعدادی از روابط عمومی‌های استان و بویژه شهر یزد در روزهای تعطیل، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند و حتی تعداد معدودی از این عزیزان، تصورشان این استان که بعد از وقت اداری و روزهای تعطیل رسمی، وظیفه پاسخگویی ندارند که این موضوع در مورد روابط عمومی‌هایی که مسوولیت آنها بر عهده یک خانم هست بیشتر صدق می‌کند.

البته و خوشبختانه روابط عمومی دستگاههای حساس و بعضا امداد‍رسان مثل آتش نشانی، معاونت اجتماعی پلیس، روابط عمومی دانشگاه پزشکی، سازمان اورژانس و نظایر آنها همیشه در دسترس بوده و مشکلی ندارند اما برخی از روابط عمومی‌ها متاسفانه پاسخگو نیستند و این می تواند نقطه ضعفی در کارنامه آنها باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.