مصطفی نوروزی امروز سه شنبه( ۲۶ شهریورماه) به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی به ایرنا افزود: با وجود ۱۲ دستگاه آمبولانس، برای تقویت ناوگان به کمک‌های بیشتری نیاز است.
وی از مردم خواست در صورت ضرورت به امدادرسانی با مرکز اورژانس تماس برقرار و از تماس‌های غیرضروری با ۱۱۵ پرهیز کنند.

وی در ادامه  از اشغال شماره ۱۱۵ به عنوان بزرگترین مشکل مرکز یادکرد و از شهروندان خواست از ازدحام در صحنه تصادف و نیز ایجاد مزاحمت و دخالت در کار تکنیسین‌های اورژانس جدا پرهیز کنند.

وی ادامه داد : آموزش و ترویج فرهنگ ترافیکی در راستای بالابردن سطح آموزش به رانندگان و خانواده‌ها، حلقه مفقوده‌ای برای کاهش سوانح رانندگی در کشور و به ویژه در این شهرستان است.  

نوروزی گفت: در برنامه ششم توسعه احداث سه پایگاه برای شهرستان اردکان مصوب شد که در مناطق « نوگنبد» بین اردکان - نایین ، «قلعه خرگوشی» در منطقه عقدا و « حاجی آباد زرین» است که باید زیرساخت‌های آن مهیا شود و در این رابطه نیاز به همکاری و مساعدت مسئولان داریم .

وی تعداد ماموریت‌های شش ماهه اول سال ۹۸ را سه هزار و ۲۰۳ مورد عنوان کرد که هزار و ۹۱ مورد مربوط به تصادف، ‌۳۱۱ مورد در خصوص بیماران قلبی و یک هزار و ۸۰۱ مورد آن به مربوط به بیماران داخلی است.

 اولین پایگاه اورژانس اردکان در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد که بین شهرهای اردکان و میبد مشترک بود.

این پایگاه بیماران و مصدومان اردکان، ‌میبد و نایین را خدمات رسانی می‌کرد و در حال حاضر ۶ پایگاه جاده‌ای و ۲ پایگاه شهری در این شهرستان مستقر است که  حوزه اورژانس پیش بیمارستانی روزانه حداقل ۲۰ ماموریت انجام می‌دهند.

شهرستان اردکان در مسیر شاهراه ارتباطی شمال -جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد .  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.