رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در آیین تجلیل از خبرنگاران گفت: تعامل و همدلی میان مسئولان و خبرنگاران در رشد و توسعه شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

ناصر زارع با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند اظهار داشت : این قشر ، زبان گویای مردم هستند و این نشان از اعتماد شهروندان به خبرنگاران دارد و آنها نیز حق مطلب را به خوبی ادا می کنند.

دبیر کارگروه اشتغال ابرکوه افزود: با توجه به سال رونق تولید ،  تلاش می کنیم در این شرایط اقتصادی ، با تشویق سرمایه گذاران در ایجاد واحدهای تولیدی، زمینه اشتغال  افراد جویای کار را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: دراین زمینه نقش اصحاب رسانه در ایجاد امید در مردم و قشرهای جوانان  بسیار تاثیر گذار است .

زارع ادامه داد: دریکسال گذشته برغم مشکلات اقتصادی ۲۵۲ طرح از سوی افراد حقیقی ، حقوقی ، صنفی و مشاغل خانگی که متقاضی اجرای طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری بودند، تسهیلات دریافت کردند.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه اضافه کرد: برای این اجرای این طرح ها۲۵۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و زمینه اشتغال ۶۱۰ نفر فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: سهم ابرکوه  در پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیارد ریال بوده ولی این شهرستان با جذب ۲۵۰میلیارد ریال مقام نخست را در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی را کسب کرد.

زارع یادآور شد: ۲۵۰متقاضی برای اجرای طرح اشتغالزایی در نوبت اخذ تسهیلات هستند.     

شهرستان ابرکوه دارای سه هزار کار گاه فعال است ، که پنجهزارنفر از کارگران در هزار و ۱۱۴کارگاه  فعالیت دارند.

در این آیین، از  کارگر ابرقوئی خبرنگاران ایرنا ، ابوالفضل کارگر از روزنامه جمهوری اسلامی ، سید هاشم حسینی از خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه فلاح زاده  از ایسنا ، مهدی کارگر از پایگاه اطلاع رسانی ۱۵ دی ابرکوه ، لیلا اکرمی از پایگاه اطلاع رسانی سرو  با اهدا لوح سپاس، تجلیل به عمل آمد.

هم اکنون ۶ خبرنگار فعال در ابرکوه با خبرگزاری ها و رسانه های گروهی همکاری دارند و در این شهرستان یک نشریه محلی و ۲ پایگاه خبری فعال است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.