رضا زاده زاده مهریزی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت واحدهای مزاحم شهری افزود: در خصوص انتقال این واحدها تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده و برای انتقال واحدهای مزاحم شهری به همکاری و حمایت صنوف مختلف و پیگیری برخی دستگاه‌های اجرایی به خصوص اتاق اصناف نیاز است .

همچنین رئیس اتاق اصناف مهریز گفت: ساماندهی ۴۵۰ واحد مشاغل و صنوف مزاحم شهری به منظور ایجاد وحدت رویه در کاهش استقرار و رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی در حوزه شهری از جمله مطالبه مردمی است.

محمدرضا زارع زاده افزود: سال ۱۳۹۷ زمینی برای استقرار این واحدها در خارج شهر و حوالی شهرک صنعتی مهریز اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: برای ایجاد مکان مناسبی برای استقرار این واحدها به برخی زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق، جاده، تلفن و… نیاز است، امیدواریم با حمایت و پیگیری مسئولان شهرستان هرچه سریع‌تر این مطالبه شهروندان محقق شود.

از میان مشاغل و صنوف متعدد مزاحم شهری می‌توان به مکان‌های تولید، بسته بندی و انبار مواد شیمیایی خطرناک و محترقه، دامداری، مرغداری، پرورش طیور صنعتی، تولید مصنوعات سیمانی و موزائیک، تولید لوله سیمانی و پله، تولیدکاشی و سرامیک،  تولید آجر فشاری و سفال، آجر قزاقی، گچ و آهک، سنگبری و سنگ کوبی اشاره کرد که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهری فعالیت کند.

همچنین از دیگر کارگاه‌های تولید می توان به تولید آسفالت، شن وماسه، چرم سازی ، دباغی ، سالامبورسازی، روده پاک کنی، کشتارگاه دام و طیور، پایانه‌های بار و انبار مؤسسات باربری، شارژ کپسول گاز ، آب فلزکاری‌ها (آب کاری)، رنگ کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره‌ای) اشاره کرد.

ریخته گری‌ها و ذوب فلزات از جمله چدن، مس، فولاد، مفرغ و برنز، آلومینیوم، سرب، مراکز بازیابی اوراق انواع خودرو، موتورسیکلت و ماشین آلات راهسازی، صنعتی و کشاورزی، انبار انواع پسماند و ضایعات قابل بازیافت مشتمل بر فلزی، قراضه‌ها، کاغذ و مقوا، لاستیک و پلاستیک، پتو، و تعمیرگاه ماشین آلات سنگین از دیگر واحدهای مشاغل و صنوفی مزاحم در حوزه شهری است.

در آئین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، وظایف و تکالیف دستگاه‌ها برای ساماندهی مشاغل و اصناف مشخص شده است که براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف ایران موظف است اقدامات لازم را در ایجاد ظرفیت برای استقرار صنوف موجود در شهرها و شهرک‌های صنعتی، گذراندن دوره‌های آموزشی، محیط زیست، بهداشت و ایمنی از سوی صاحبان و کارکنان واحدهای صنفی براساس ماده (۱۷) قانون نظام صنفی کشور -مصوب ۱۳۸۲- و راه اندازی سامانه‌های خدمات الکترونیک مشاغل شهری اجرایی کند.

هم اکنون ۶ هزار نفر در ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی فعال حوزه شهری و روستایی مهریز اشتغال دارند و واحدهای صنفی زیر نظر ۱۲ اتحادیه فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۶۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.