استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: تصمیمات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب برای همه دستگاه ها لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: در خصوص 30 پروژه اقتصاد مقاومتی که مطرح شده لازم است با حضور دستگاه های مربوطه پیگیری و اجرای آن نهایی شود و پروژه هایی که حذف شده است نیز بازبینی و شاخص ها را بررسی کنیم و مناطق کمتر برخوردار و سایر اولویت ها از جمله اشتغال و منابع آبی نیز در آن منظور شود.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تذکر جدی به دستگاه ها می دهم که توجه جدی به مصوبات داشته باشند و اگر بی‌توجه باشند قطعا نام دستگاه ها اعلام خواهد شد و دستگاه هایی که درست کار کردند نیز باید گزارش عملکرد خود را بدهند.

استاندار یزد با بیان اینکه حق مردم است که بدانند کدام دستگاه کوتاهی کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی لازم را نداشته است افزود: رسانه ها هم باید بدانند و در این زمینه مطالبه گری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم معرفی فرصت های شغلی به دانشجویان و فارغ التحصیلان عنوان کرد: برخی فعالیت ها به دانشجویان برای حضور آن ها در بازار کار جهت دهی دارد که اقدامی موثر است و از پراکنده کاری جلوگیری می کند که مورد حمایت خواهد بود.

مسئول کمیته پایش ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هم در این نشست گفت: 23 جلسه با 208 مصوبه در سال گذشته داشتیم که برای بررسی خروجی کار، بانک اطلاعاتی جامعی در خانه صنعت و معدن استان تشکیل شد و دسترسی به جزئیات مصوبات و نتایج آن را در اختیار داریم.

سیدعلی اکبر کلانتر ادامه داد: مصوبات یک به یک هر دو هفته یکبار در کمیته پایش بررسی شده و پیشرفت کار و نتیجه آن ثبت می‌شود.

وی افزود: از ابدای تشکیل کمیته پایش تنها 13 درصد از مصوبات اجرا شده بود و 7 درصد در دست اجرا بود اما از خرداد سال جاری با مکاتبات انجام شده بین 93 دستگاه، 52 دستگاه پاسخگویی شفاف و روشن در خصوص درصد پیشرفت کار و مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی داشتند.

مسئول کمیته پایش ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه برخی دستگاه ها مغایرت در مستندات و اجرای کار داشتند افزود: از 208 مصوبه 53 مصوبه اجرا شده و 63 مصوبه کاملا اجرایی خواهد شد که در حال اجرا است و 19 مصوبه هیچ اقدامی صورت نگرفته و 12 مصوبه نیز عدم امکان اجرا دارد که به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.