مهدی غیب الهی روز عصر شنبه درحاشیه بازدید ازیک طرح آبیاری نوین در دست اجرا به خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان و متقاضیان برای توسعه کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی میتوانند از تسهیلات کم بهره و برای توسعه آبیاری نوین از تسهیلات بلاعوض بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: متقاضیانی که نسبت به اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار اقدام کنند به ازای هر هکتار تحت فشار ۱۳۰میلیون ریال و کم فشار ۵۸ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از سال ۱۳۷۳تاکنون برای بهره‌وری بهتر از منابع آبی منطقه ، چهار هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی به آبیاری نوین تجهیز شد و ابرکوه رتبه نخست اجرای این طرح را در استان یزد کسب کرد.

غیب الهی بیان کرد: برای بهره وری از منابع آبی و افزایش تولید هم اکنون ۱۵هکتار اراضی این شهرستان به محصول گلخانه ای اختصاص دارد .

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت سالانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصول گلخانه ای ، شامل خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی است برداشت شد و روانه بازار مصرف شهرستان و استان های هم جوار می‌کنند.

وی کشت گیاهان گلخانه‌ای را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و کمبود منابع آبی را از لحاظ اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه دانست و افزود: مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز ۱۰ برابر کمتر و میزان اشتغال را ۱۰برابر افزایش می دهد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.