نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور تمام اقشار جامعه به ویژه معلولین، گفت: جشنواره گردشگری معلولین فرصت مناسبی برای نمایش همزیستی یزدی‌ها است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«ونوس عامری» در چهارمین جلسه کارگروه «یزد شهر دوستدار معلول» با بیان این‌که راه‌اندازی پویش همراه آگاه‌سازی اقشار مختلف در حوزه معولین را ضروری دانست و اظهار کرد: تهیه گزارش و کلیپ‌های تصویری برای نشان دادن اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، افزود: محور اصلی برند یزد شهر صلح، گفت و گو و همزیستی است.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد، گفت: همزیستی یزد به معنای وجود شرایط لازم برای زندگی تمام اقشار اعم از معلولین، سالمندان و ادیان مختلف است.

عامری برگزاری جشنواره گردشگری معلولین در یزد را از دیگر راهکارهای حائز اهمیت و موثر در راستای مناسب سازی فضاها و معابر عمومی دانست و بیان کرد: یزد برای همه در حقیقت مناسب سازی فضای شهری برای حضور تمام اقشار جامعه است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تدوین برنامه لازم برای نهادینه کردن فرهنگ مناسب سازی شهر را از جمله اقدامات حائز اهمیت در این حوزه عنوان و تصریح کرد: تحقق یزد برای همه مهمترین رسالت شهرداری و شورای اسلامی یزد است.


«عباس ملازینلی» در ادامه این جلسه با اشاره به جذب مشارکت خیرین برای مناسب سازی فضاهای شهری، اظهار کرد: شهرداری می‌تواند با کمک اقشار مختلف به ویژه کسبه نقاط مختلف را برای حضور و عبور و مرور معلولین مناسب سازی کند.

وی با بیان این که معماری یزدی نشان دهنده توجه گذشتگان به مقوله مهم مناسب‌سازی فضای عمومی و منازل شخصی است، گفت: شیب کوچه‌های بافت تاریخی یزد از نشانه‌های اهمیت مناسب سازی در معماری قدیم یزدی‌هاست.

 رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در پایان مناسب سازی معابر و ورودی اماکن عمومی را در حقیقت احترام به حقوق شهروندی دانست و تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نظیر جشنواره گردشگری معلولین فرصت مناسبی برای راه‌اندازی پویش مناسب سازی در یزد است.

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.