در پی انتشار خبر« تخلف فروش بلیت قطار دو طبقه به نام پردیس/ تخطی از قوانین و مقررات و جای خالی نظارت نهادهای مربوطه» در گروه استان های یزد ، روابط عمومی رجا ( شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش ایلنا بخشی از جوابیه این اداره کل به این شرح  است: احتراماً نظر به درج خبری در سرویس استان‌های آن خبرگزاری (استان یزد) با عنوان « تخلف فروش بلیت قطار دو طبقه به نام پردیس/ تخطی از قوانین و مقررات و جای خالی نظارت نهادهای مربوطه» در تاریخ 29/04/1398 با کد خبری 787676، توضیحات زیر   جهت استحضار و انتشار مطابق قانون ارسال می‌شود. 

برنامه‌ریزی حرکت قطارها به صورت دوره‌ای (معمولا در بازه‌های یک یا چند ماهه) بر اساس برنامه اعلامی از سوی شرکت راه‌آهن ج.ا.ا. انجام شده و فروش بلیت مطابق آن انجام می‌شود. بر همین اساس در مسیر تهران- یزد و برعکس، نوع واگن پیش‌بینی شده در ابتدای دوره از نوع قطارهای خودکشش پردیس بوده، لیکن با عنایت به مشکلات ایجاد شده در تامین قطعات وارداتی و ریسک احتمالی در باره نقص تهویه این واگن‌ها همچنین با توجه به موج بی سابقه گرما در کشور و مسیر خشک و بیابانی این مسیر، واگن‌های اتوبوسی صبا با شرایط مطلوب تهویه جایگزین واگن‌های پردیس شد.

 پس از تغییرات نوع واگن، اطلاعات فروش اصلاح شده و مغایرت‌های ایجاد شده صرفاً مربوط به بلیت‌های فروش رفته قبل از تغییرات نوع واگن‌ها می‌باشد.  بعد از تغییرات قطعی سازمان قطار و نوع واگن‌ها، مراتب به نحو مقتضی و از طریق ارسال پیامک به همه مسافران اطلاع رسانی شده و ضمن عذرخواهی 2 انتخاب به شرح زیر برای آنها لحاظ شده است:

- انصراف از سفر با دریافت تمام مبلغ پرداختی

- سفر با واگن‌های جایگزین دوطبقه صبا به همراه دریافت مبلغ ما‌به‌التفاوت بهای واگن پردیس و دو طبقه صبا

با وجود اطلاع رسانی فوق، میزان انصراف از سفر بسیار اندک بوده و مطابق با بررسی‌های به عمل آمده، میزان رضایت از سفر غالب مسافران در حد مطلوب بوده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.