محمدکاظمی نسب روز یکشنبه در گفت ‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 27 اسفند 97 تا پایان دهم فروردین‌ماه جاری 79 هزار و 789 نفر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه دیدن کردند.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 14 هزار و 259 نفر از درخت سرو 4500 ساله ، چهار هزار و 532 نفر از خانه آقازاده و مابقی از موزه مردم‌شناسی و بافت تاریخی ابرکوه و دیگر آثار باستانی و طبیعی منطقه بازدید کردند.
کاظمی نسب ادامه داد : در این مدت 10 هزار و 151 نفر شب در مدارس ، خانه‌های بوم گردی ، خانه تاریخی آقازاده ، بقاع متبرکه و دیگر مراکز اقامتی و تاریخی اسکان یافتند که این تعداد 54 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
با توجه به آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی و نفوذ سامانه جدید بارشی از غرب و نفوذ آن به مناطق مرکزی ایران ، تمامی دستگاه های اجرایی و حتی مکان های مذهبی ابرکوه آمادگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی را دارند.
همچین با توجه به شرایط جوی آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی درحوزه استان های یزد به فارس و بالعکس وجود دارد .
ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است در کنار طریق الرضا (ع) قرار دارد و مسافرانی و گردشگران بسیاری علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی و نیز اسکان در آن از این مسیر نیز تردد می کنند.
امسال برای راهنمایی مسافران نوروزی افزون بر 25 هزار نسخه نشریه محلی 15 دی ، بروشور، نقشه آثار و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی با همکاری ستاد خدمات سفر در حال توزیع بین مسافران است.
از 400 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی‌شده ابرکوه تاکنون 136 مورد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540 /2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.