به گزارش ایرنا ، محمود بناپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال نمایشگاه تنوع زیستی و مارهای زنده را برای تغییر نگاه خصمانه مردم به طبیعت و حیات وحش برگزار می کند.
وی تاکید کرد: آنچه در این مجموعه ارائه می شود شامل انواع مارها و حیوانات تاکسیدرمی است حیواناتی که بر اثر بی توجهی مردم تلف شدند و عمل تاکسی درمی طی مراحل دباغی پوست ، قالب سازی و روکش انجام می شود.
این فعال محیط زیست ادامه داد: در طبیعت 65 نوع مار وجود دارد که از این تعداد حدود 12 نوع آن سمی است و متاسفانه مردم به علت عدم آگاهی هر کجا مار را می بینند به کشتن آنها اقدام می کنند.
بناپور که از فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش است حدود 45 سال با حیوانات در طبیعت سر و کار دارد و برای آگاهی بخشی به مردم به مدت 20 سال نمایشگاه مار برگزار می کند.
به گفته وی به علت نبود حمایت مسئولان محلی شهرستان میبد موزه حیوانات ندارد و با اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری موزه دائمی مار و تنوع زیستی حیوانات ایجاد می شود.
همه ساله در ایام نوروز جمع زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین میبدی ها از نمایشگاه تنوع زیستی و مارها در میبد بازدید می کنند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.