حجت‌الاسلام علی کارگر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام پایان مهلت ثبت‌نام اینترنتی برای حضور در آیین سه‌روزه اعتکاف افزود: از مجموع ثبت‌نام کنندگان 593 نفر خواهر و بقیه برادر هستند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد معتکفان مربوط به مسجد ملااسماعیل با 243 نفر ویژه برادران و بیشترین تعداد معتکفان خواهر مربوط به مسجد اعظم کوچه بیوک یزد با 171 نفر است.
وی افزود: در بخش خواهران 147 نفر در مسجد شهرستان، 56 نفر در مسجد یعقوبی، 129 نفر در مسجد قمر بنی‌هاشم خیرآباد و 89 نفر در مسجد 14 معصوم امام شهر ثبت‌نام کردند.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: هرچند مسئولان 17 باب مسجد برای ثبت‌نام اینترنتی علاقه‌مندان اعلام آمادگی کردند اما با توجه به تقارن زمان اعتکاف با روز پایانی سال و روزهای آغاز سال جدید ثبت‌نام در 6 مسجد شهرستان انجام شد.
کارگر افزود: در برخی مساجدی که ثبت‌نام اینترنتی شد تعدادی هم به‌صورت حضوری ثبت‌نام شدند.
وی ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی در بخش برادران فقط در مسجد ملااسماعیل انجام شد.
وی بابیان اینکه ثبت‌نام حضوری در مساجد میزبان معتکفان تا روز شروع این آیین معنوی ادامه دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی که موفق به ثبت‌نام اینترنتی نشدند می‌توانند به مساجد میزبان مراجعه کنند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد یادآور شد: ثبت‌نام برای اعتکاف در این استان فقط اینترنتی از 15 اسفندماه جاری به مدت 10 روز از طریق سایت تبیان به آدرس tebyanyazd.ir انجام شد.
کارگر اضافه کرد: این آیین در مرکز استان در بخش خواهران در 20 باب مسجد و اعتکاف برادران نیز تنها در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود.
آیین معنوی اعتکاف سال گذشته با حضور افزون بر 20 هزار نفر در 174 باب مسجد در سراسر استان یزد برگزار شد.
این آیین روزهای 29 اسفند 1397 تا دوم فرودین 1398 برگزار می‌شود.
اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحب است که در آن فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.
اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.
در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌یافته و اکنون در ایام البیض (13، 14 و 15) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.
استان یزد حدود 2 هزار و 500 باب مسجد شهری و روستایی و بین‌راهی دارد.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.